نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهوری از سوی یک جریان سیاسی نیست.
کد خبر: ۶۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 08 August 2018

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهوری از سوی یک جریان سیاسی نیست.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی مشکلات اقتصادی کشور را موضوع اصلی طرح سوال از رئیس جمهوری عنوان و اظهار داشت: این در حالیست که بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی که متوجه کشور شده است، حاصل تصمیم رئیس جمهوری و دولتمردان نیست.

وی افزود: طرح سوال از رئیس جمهوری از دیماه سال گذشته و اوایل امسال مطرح بود و چنانچه تعامل بیشتری بین رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی برقرار بود، شاید سوال اینگونه به صورت رسمی انجام نمی‌شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم بیان کرد: توقع نمایندگان مجلس این بود که دکتر حسن روحانی به ویژه پس از خروج آمریکا از برجام در مجلس حضور پیدا می‌کرد و درباره سیاست‌های اقتصادی دولت در جلسه‌های علنی و غیرعلنی مجلس توضیح می‌داد.

کاظمی ادامه داد: با این وجود و در شرایط کنونی، دکتر روحانی اعلام آمادگی کرده است که در مجلس حضور پیدا کند و به سوال‌های نمایندگان پاسخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه دکتر روحانی به طور شفاف مسائل، مشکلات و برنامه‌ها را توضیح دهد ابراز امیدواری کرد: حاصل این حضور آرامش بیشتر در جامعه و قانع شدن نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های رئیس جمهوری باشد.

کاظمی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و ایجاد وضعیت جدیدی در کشور خاطرنشان کرد: اینکه همه مشکلات و تقصیرات را متوجه رئیس جمهوری و کابینه اش بدانیم، منصفانه نیست، بلکه باید با وحدت و همدلی برای خروج از این گردنه سخت همه با هم تلاش کنیم.

به اعتقاد نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم، امضا کنندگان سوال از رئیس جمهوری، طیف خاصی از نمایندگان و حامیان دولت احمدی نژاد هستند که در آنچه در دولت قبلی رخ داده است، مقصر هستند و کوتاهی کرده اند.

کاظمی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس در دوره‌های گذشته نظارت بیشتری روی دولت احمدی نژاد داشتند، بسیاری از اقدامات زیربنایی و اساسی در آن دوره انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده مجلس انتظار دارم رئیس جمهوری هنگام حضور در مجلس شفاف‌تر از هر زمان سخن بگوید و موانع و مشکلات را به طور کامل بیان کند.

به گزارش ایرنا، تقاضای سوال از رئیس جمهوری با امضای ۸۰ نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته ۱۰ مرداد ماه اعلام وصول شد.

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی پنج محور سوال از رئیس جمهوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار