مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه توجه به ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و هوشیاری می‌شود، از بانوان خواست برای سلامت خود وقت بگذارند.
کد خبر: ۶۳۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 06 August 2018
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه توجه به ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و هوشیاری می‌شود، از بانوان خواست برای سلامت خود وقت بگذارند.

به گزارش ایسنا، طاهره دوروزی با بیان اینکه توسعه ورزش در میان بانوان شاغل، سلامتی آنان را تضمین کرده و بهره‌وری و کارآمدی آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد، افزود: سلامت جامعه و به ویژه خانواده‌ها در گرو سلامت مادران است و برای داشتن جامعه‌ای سالم باید نقش سلامت جسمی و روحی بانوان را بسیار جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای که به منظور انجام فعالیت‌های ورزشی کارمندان در ساعات کاری به ادارات ابلاغ شده، هیچ کارمندی بدون هماهنگی و اجازه از سوی رئیس مربوطه، حق انجام فعالیت‌های ورزشی را در ساعت اداری ندارد.

دوروزی اظهار کرد: بدین منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای فراهم کردن امکانات و فضای مناسب ورزشی برای بهره‌مندی بانوان شاغل و یا در اختیار قراردادن نحوه استفاده از این سانس در قالب مأموریت در وقت اداری از ضروریات اجرای هماهنگ طرح ورزش بانوان است.

وی از وجود ۱۴۳ باشگاه ورزشی مشترک در استان خبر داد و گفت: تمامی باشگاه‌ها از صبح تا ۵ بعدازظهر در اختیار بانوان بوده و تمامی بانوان اعم از کارمند و خانه‌دار در هر رده سنی می‌توانند برای کسب و بهبود سلامتی خود از این امکانات استفاده کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه توجه به ورزش باعث ایجاد اعتماد به نفس، هوشیاری و عزت‌نفس می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت ورزشی بانوان در جامعه پایین است که ریشه‌های اصلی آن را باید در کمرنگ بودن فرهنگ ورزش در خانواده‌ها، مدارس و ادارات پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از ادارات استان کارگاه‌های آموزشی در زمینه تأثیر ورزش بر سلامتی برگزار شده است، بیان کرد: مسأله اصلی فرهنگسازی ورزش در بین بانوان همدانی است به طوریکه ورزش نه به عنوان یک فعالیت مبتنی بر تفریح و اوقات‌فراغت بلکه به عنوان یک نیاز جدی و سرنوشت‌ساز از سوی زنان تلقی شود.

دوروزی با اشاره به وجود ۴۶ باشگاه ورزشی ویژه بانوان در استان گفت: با توجه به اهمیت این مقوله، لزوم توجه به فرهنگسازی و ایجاد شرایط و امکانات مناسب و آموزش‌های رسانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود و شاید مهمترین کار ایجاد انگیزه کافی برای ورزش باشد.

وی با اشاره به کاهش فعالیت‌های ورزشی بانوان به ویژه بانوان کارمند اظهار کرد: بسیاری از بانوان وقت و هزینه زیادی برای امور جانبی می‌گذارند، اما برای سلامتی خود ارزش قائل نبوده و برای بهبود سلامتی و فعالیت‌های ورزشی خود وقت کافی نمی‌گذارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به موانع و محدودیت‌های ورزش بانوان خاطرنشان کرد: این موانع و محدودیت‌ها شامل ساختاری و مدیریتی، انسانی و تخصصی، فرهنگی و اجتماعی و مالی و امکاناتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل بیماری‌های قلبی و عروقی کم‌تحرکی و استرس است که این دو مورد در بین زنان شاغل روزبه روز در حال افزایش است، یادآور شد: درنظر گرفتن اعتبارات ویژه فعالیت‌های ورزشی بانوان در سطح استان، افزایش امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، حمایت رسانه از ورزش بانوان، همکاری اداره آموزش و پرورش، اصحاب رسانه و شهرداری می‎تواند به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ورزش بانوان در راستای توسعه ورزش کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار