فرماندار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید اهل قلم محمود صارمی، گفت: در شرایط حساس کنونی کشور و در جریان تغییر و تحولات این ایام رسانه‌های می‌توانند در تقویت همگرایی و وحدت بسیار تأثیرگذار باشند.
کد خبر: ۶۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 06 August 2018

فرماندار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید اهل قلم محمود صارمی، گفت: در شرایط حساس کنونی کشور و در جریان تغییر و تحولات این ایام رسانه‌های می‌توانند در تقویت همگرایی و وحدت بسیار تأثیرگذار باشند.

به گزارش تابناک همدان، علی تعالی با بیان اینکه پس از انقلاب گروهک‌هایی برای مقابله با انقلاب تشکیل شدند و با گذشت چندین سال در هیچ برهه‌ای موفق به دستیابی به اهداف خود نشدند، افزود: در توطئه و دسیسه‌هایی که اروپا و آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده‌اند امروز شرایط کشور شرایط خطیری است.
 
رسانه ها کمک حال دولت باشند

تعالی با تاکید بر این موضوع که در شرایط امروز کشور این وظیفه رسانه‌هاست که در بین اقشار مختلف مردم اعتمادسازی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها علاوه بر نقد سازنده باید در مقابل سیاه‌نمایی رسانه‌ها کمک حال نظام و دولت باشند.

فرماندار همدان، افزود: ایجاد اختلاف و تفرقه در بین آحاد مختلف جامعه یکی از این اتفاقاتی است که باید تلاش شود از این حرکت دشمن جلوگیری به عمل آید چراکه حلقه حلقه کردن واحد‌های جامعه و جدا کردن بخش‌های آن خیانت است که باید جلوی این نوع حرکت‌ها در شرایط فعلی گرفته شود.
 
وی درخصوص اعتبارات سال گذشته استان همدان نیز گفت: اعتبارات همدان در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان بود که ۲۰ میلیارد آن به شهرستان همدان تخصیص یافت و ۶ میلیارد اعتبار در حوزه گاز و نفت و ۳۷ میلیارد تومان نیز اعتبارات متوازن اعلام شد.
 
بیشترین جذب اعتبارات در بخش نفت و گاز بوده است

تعالی با بیان اینکه ۵۳ درصد اعتبارات سال گذشته در مجموع تخصیص یافته است، تصریح کرد: اعتبارات بخش نفت و گاز بیشترین میزان اعتبارات بود که در حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافت و در اعتبارات متوازن نیز ۲۶ درصد تخصیص انجام شد.

وی با بیان اینکه اعتبارات کل شهرستان همدان در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان است، افزود: امسال تاکنون ۱۲ میلیارد علاوه بر این اعتبارات در بخش راه و آب توسط مسوولان جذب شده است.

تعالی در خصوص اعتبارات تخصیص‌یافته در بخش‌های مختلف نیز خاطر نشان ساخت: ۳ میلیارد تومان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، ۲.۷ میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی، ۱.۵ میلیارد در بخش صنعت و معدن، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دو میلیارد تومان، منابع آب دو میلیارد، خدمات شهری ۶ میلیارد، بنیاد مسکن دو میلیارد، ورزش و جوانان ۴.۵ میلیارد و آموزش و پرورش ۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

تعالی در خصوص برنامه‌های شهرستان همدان در هفته دولت نیز تصریح کرد: برنامه‌ها در حال جمع‌بندی است، اما در مجموع ۱۳ یا ۱۴ پروژه قرار است در مرکز استان به انجام برسد.
 
جهت توازن بازار هر هفته ۲۰ تن گوشت قرمز وارد استان می‌شود

وی درزمینه افزایش قیمت گوشت قرمز و نان نیز خاطرنشان کرد: برای توازن قیمت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز برای تنظیم بازار این ماده غذایی هفته‌ای ۲۰ تن گوشت قرمز وارد استان و در برخی شهرستان‌ها همچون همدان در فروشگاه‌های کوروش، جهاد و رفاه توزیع می‌شود.
 
کارگران نانوایی ها خواستار افزایش قیمت نان هستند
 
تعالی درخصوص افزایش قیمت نان در ماه‌های آتی نیزگفت: افزایش قیمت نان منوط بر تصمیم سراسری است، اما اتحادیه نانوایی‌ها براساس افزایش هزینه جاری و دستمزد کارگران خواستار افزایش قیمت نان شده که البته به زودی این موضوع پس از بررسی اعلام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ساماندهی بلوار ارم همدان پروژه مناسبی برای حوزه گردشگری همدان است، گفت: بلوار ارم ظرفیت مناسبی برای جوانان و اقشار مختلف جامعه است که در روز‌های تعطیلی و به ویژه در فصل تابستان به تفریح در این مکان بپردازند و شهرداری نیز برای ساماندهی این فضا طرح مناسبی را ارائه کرده و در حال اجرا است. 
 
تمرکز فرمانداری بر ساماندهی وضعیت آبرسانی روستاها

فرماندار همدان با بیان اینکه در چند سال اخیر یکی از موضوعاتی که فرمانداری بر روی آن تمرکز داشت ایجاد مجتمع و شبکه‌های آبرسانی در روستا‌ها بود، تأکید کرد: در چند سال اخیر وضعیت آبرسانی به ۱۰ الی ۱۲ روستا ساماندهی شد و امسال با توجه به بارش‌های فصل بهار کمتر روستایی بود که با تانکر آب منتقل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار