معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان در هیئت‌های ورزشی گفت: بانوان به دلیل نقش‌های متعدد نسبت به آقایان نیاز به حمایت بیشتر دارند.
کد خبر: ۶۳۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 05 August 2018
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان در هیئت‌های ورزشی گفت: بانوان به دلیل نقش‌های متعدد نسبت به آقایان نیاز به حمایت بیشتر دارند.

به‌گزارش تسنیم، فریبا محمدیان در نشست با نواب و روسای هیئت‌های ورزشی و سمن‌های جوان شهرستان ملایر اظهار داشت: امروز شدیدا نیازمند ارتقای هویت واقعی جوانانمان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از زیادخوهان و بدخواهان به دنبال معرفی الگو‌های کاذب به جوانان ما هستند عنوان کرد: با توجه به داشتن جوانان شایسته و فرهیخته در فرآیند اجتماعی کشور چرا ما مسئولان نباید آن‌ها را به عنوان الگو به جوانانمان معرفی کنیم.

محمدیان با تاکید بر اینکه همه ما مسئولان در حوزه‌های ورزشی وظیفه داریم جوانان شایسته و قهرمان را دائما به عنوان مرجع و الگو به سایر جوانان معرفی کنیم تصریح کرد: علاوه بر مراجعی که در آموزه‌های دینی به ما معرفی شده نیاز است مراجع نسل جوان که هم نسل جوانان ما هستند را به آن‌ها معرفی کنیم.

وی بیان کرد: جوانان ما باید با زندگینامه این جوانان الگو و مرجع و فراز و نشیب زندگی آن‌ها تا رسیدن به این مراحل موفقیت آشنا شوند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با تاکید به توجه ویژه به بخش ورزش‌های همگانی و قهرمانی افزود: با توجه به محدود بدون منابع لازم است در راستای فعالیت رشته‌های ورزشی در هر منطقه به صورت آمایشی عمل کنیم و استعداد‌های اصلی را مشخص کنیم.

محمدیان با بیان اینکه طبق بررسی‌ها و آمایشی که در وزارت ورزش انجام شده هر منطقه و شهرستانی بیش از ۱۵ رشته استعداد اصلی وجود ندارد گفت: ضروری‌است با آمایش و بررسی کارشناسانه استعداد‌های برتر و شاخص ورزشی در هر منطقه فعال شود.

وی خواستار توزیع برابر منابع و امکانات ورزشی بین بانوان و آقایان و نظارت ویژه مسئولان در این حوزه شد و افزود: البته باید بدانیم بانوان با توجه به نقش‌های پیچیده خانواده و اجتماع به طور یقین کمی بیشتر از آقایان نیاز به حمایت دارند.

معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در تمام دنیا منابع به صورت محدود بوده و نیازمندی‌ها به صورت نامحدود وجود دارد گفت: شما سمن‌ها و فرهیختگان باید به دنبال این باشید و نیاز‌ها را به‌گونه‌ای سازماندهی کنید که با این منابع محدود در سطح بهره‌وری بالا اقدامات خوبی رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالن‌های ورزشی به هیئت‌های واگذار شده است گفت: هیئت‌های موظفند با نگاه تولید و اقتصاد محور این سالن‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

محمدیان با تاکید بر اینکه این نگاه تولید و اقتصاد محور باید به گونه‌ای باشد که اولا سالن‌ها به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته و ثانیا ساعت‌های مفید سالن‌های ورزشی به بانوان با توجه به نقش‌های متعدد آن‌ها اختصاص یابد.

وی از برنامه‌های وزارت ورزش برای بانوان و آفایان ساکن روستاها، حاشیه‌نشینان، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان خبر داد و افزود: از محل ۲۷ درصد ارزش افزوده برنامه‌های ویژه‌ای برای این اقشار جامعه از جمله بحث فرهیختگان باید به دنبال این باشید و نیاز‌ها را به‌گونه‌ای سازماندهی کنید که با این منابع محدود در سطح بهره‌وری بالا اقدامات خوبی رقم بخورد.

محمدیان با اشاره به وجود استعداد‌های ارزنده و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در حوزه ورزش شهرستان که می‌تواند به اقتصاد کشور و تولید ناخالص داخلی و ملی کمک کند تصریح کرد: ضروری است از اقدامات جزیره‌ای که‌گاهی موجب هدر رفت منابع می‌شود به شدت جلوگیری شده و به دنبال انجام کار‌ها به صورت مشارکتی باشیم که قطعا سرعت کار‌ها را بالا می‌برد

وی از طرح‌های ویژه وزارت ورزش برای اینکه منابع حاصل از جمله برنامه‌ها و طرح‌های وزارت به برگزاری جام نشاط و تندرستی و بحث سنجش ساختار قامتی با توجه به تغییر سبک زندگی به سمت زندگی کم تحرکی که نتیجه آن بیماری‌های متعدد در بانوان شهری و روستایی است اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اوغات فراغت بخش ویژه‌ای از زندگی هر فرد است و کشور‌های توسعه یافته دنیا برای این بخش زندگی افراد سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای دارند، گفت: با توجه به اینکه هر فرد حداقل ۴ تا ۵ ساعت وقت فراغت دارد ضروری است این فرصت‌ها را به حرکت و فعالیت تبدیل کنیم که برای تندرسی هم مفید است.

معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد جوانان و نوجوانان ما حداقل ۹ ساعت از وقت خود را پای فضای مجازی هستند و این امر به عنوان یک خطر بزرگ فقر حرکتی و انواع بیماری‌های جسمی و حرکتی محسوب می‌شود گفت: انتطار من این است سمن‌ها با ارتباط خوبی که با هیئت‌های ورزشی داشته می‌توانند در تبدیل این بی‌حرکتی به فعالیت‌های ورزشی نقش اثر گذاری داشته باشند.

وی در بخش ورزش‌های تطبیقی نیز عنوان کرد: یکی از مباحث مهم ما در وزارت ورزش توجه به سالمندان، معلولان و زنان باردار و افراد با توانای‌های ویژه است و افزود: می‌طلبد همه هیئت‌های ورزشی در این زمینه نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان گفت: این افراد معلول و دارای توانایی خاص همانند سایر ورزشکاران باید در سالن‌های ورزشی فعالیت کنند با این تفاوت که مناسب‌سازی سازه‌های ورزشی در سالن‌های باز و سرپوشیده انجام شود.

محمدیان بیان کرد: حتما برای این شهرستان با توجه به توانایی‌ها و استعداد‌های ویژه در حوزه ورزش بانوان و آقایان تسهیلات ویژه‌ای در راستای حل برخی مشکلات و مسائل مالی در نظر گرفته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار