سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به برخی اظهار نظر‌های غیراخلاقی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: برجام دستاورد‌های مهمی برای ایران داشت و بزرگترین خدمت آن خروج کشورمان از فصل هفت منشور سازمان ملل است
کد خبر: ۶۳۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 04 August 2018
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به برخی اظهار نظر‌های غیراخلاقی درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: برجام دستاورد‌های مهمی برای ایران داشت و بزرگترین خدمت آن خروج کشورمان از فصل هفت منشور سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا، نصرت الله مالکی اظهار داشت: همین موضوع دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به جنون کشیده و ادعا می‌کند کلاه گشادی بر سر کشور متبوعش رفته است.
 
وی با بیان اینکه ابعاد برجام باید به خوبی بررسی و سنجیده و نباید دستاورد‌های آن نادیده گرفته شود، تصریح کرد: فصل هفت منشور سازمان ملل به اعضای این شورا اجازه می‌دهد چنانچه کشوری صلح و امنیت جهانی را به مخاطره بیاندازد علیه این کشور اقدام نظامی انجام دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا گفت: در گذشته ایران ذیل این فصل قرار گرفته بود که در روند مذاکرات هسته‌ای نام کشورمان از لیست کشور‌های ناامن جهان خط خورد و در سایه این خدمت بزرگ می‌توان به توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با کشور‌های دیگر پرداخت.

مالکی خاطر نشان کرد: با استفاده از برجام می‌توانیم حلقه‌های مفقوده اقتصادی و سیاسی همانند مشکلات سیستم مالی و بانکی کشور را در عرصه بین المللی باز کنیم.
 
وی اظهار داشت: موانع بانکی بسیاری برای سرمایه گذاری در کشور‌های دیگر داریم، اما از طریق برخی کشور‌های اروپایی مبادلات تجاری بازرگانان و فعالان اقتصادی انجام می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آکرا با اشاره به استقبال و حمایت جمهوری غنا از سرمایه گذاران ایرانی اضافه کرد: این کشور تشنه سرمایه گذاری در زمینه صنعت، مواد غذایی، بهداشت و درمان است و سرمایه گذاری در این کشور آفریقایی توجیه اقتصادی دارد.

مالکی اطمینان خاطر داد: سفارت ایران در غنا هیچ مانعی برای حمایت از سرمایه گذاران ندارد و آن‌ها را تنها نمی‌گذارد.

به گفته سفیر کشورمان در آکرا، هم اینک ایران ۶ هزار هکتار کشت فراسرزمینی برنج و دانه‌های روغنی ذرت، سویا و بادام زمینی در کشور غنا دارد و کارخانه‌های سیمان، کاکائو، آبمیوه و میوه خشک کنی توسط سرمایه داران ایرانی در این کشور آفریقایی احداث شده است.

سفیر ایران در آکرا در سفر به همدان از نزدیک با ظرفیت و توانمندی‌های این استان در عرصه صنعتی و کشاورزی آشنا شد و با فعالان اقتصادی استان دیدار کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار