راه‌آهن همدان ملایر با حضور وزیرراه و شهرسازی و مسئولان استانی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این مسیر آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 04 August 2018
راه‌آهن همدان ملایر با حضور وزیرراه و شهرسازی و مسئولان استانی کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این مسیر آغاز شد.

به گزارش تسنیم، با حضور وزیر راه وشهرسازی راه‌آهن همدان ملایر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی ساخت این مسیر آغاز شد.

راه‌آهن همدان ـ. ملایر که قرار است به طول ۷۵ کیلومتر احداث شود، برای احداث قطعه یک این پروژه ۶۸۹ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

پروژه راه‌آهن همدان_ملایر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و تسهیل ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به ویژه زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جاده‌ای به عنوان بخشی از طرح کلی راه‌آهن غرب کشور محسوب شده و علاوه بر اهداف فوق کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را نیز در پی دارد.

راه‌آهن همدان ملایر در دو قطعه احداث می‌شود که قطعه یک این پروژه به طول ۴۱/۵ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل کهریز، طلاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می‌شود و این مسیر در ادامه با عبور از شهر‌های کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان غرب، قصرشیرین نهایتا به مرز خسروی متصل می‌شود و پس از آن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می‌شود.

راه‌آهن همدان ملایر به دلیل کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر نسبت به مسیر فعلی تهران، قم، اراک و ملایر جایگزین مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر است.

به گزارش تسنیم، بازدید از پیاده‌راه‌های میدان امام (ره) و اکباتان شهر همدان از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار