استاندار همدان از وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن همدان - ملایر کریدور اتصال غرب به جنوب و خارج کشور است، خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر اداره کل راه‌آهن در استان همدان شد.
کد خبر: ۶۳۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 03 August 2018
استاندار همدان از وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌آهن همدان - ملایر کریدور اتصال غرب به جنوب و خارج کشور است، خواستار راه‌اندازی هرچه سریع‌تر اداره کل راه‌آهن در استان همدان شد.

به گزارش تسنیم، محمدناصر نیکبخت  در آیین آغاز عملیات احداث راه آهن همدان - ملایر با اشاره به اینکه وزیر راه از شایسته‌ترین وزرای بعد از انقلاب است، اظهار داشت: نمایندگان استان همدان در مجلس نیز علی‌رغم تفکرات مختلف برای اعتلا و توسعه استان همکاری بسیار خوبی دارند. 

وی با بیان اینکه ملایر به گونه‌ای راه‌آهن داشت و احداث این خط ریلی کریدوری است که عرب، مرکز و جنوب کشور را به خارج کشور متصل می‌کند، افزود: این پروژه بسیار ارزشمند و اساسی است. 

نیکبخت در مورد انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان از خارج به داخل شهر بیان کرد: مسابقه‌ای برای طراحی این ایستگاه برگزار و طرحی نیز انتخاب شد، اما هنوز مسیر این انتقال مشخص نیست که از رو یا زیرزمین است. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده ۵ انتقال به صورت زیرزمینی مصوب شده است، ابراز کرد: این انتقال باید به گونه‌ای باشد که نه تنها از سرعت قطار کاهش نیابد بلکه بیشتر شود.

نیکبخت با بیان اینکه از سوی وزیر اعتباری برای تکمیل و آسفالت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: دولت را برای رسیدن به اهدافش و عبور از موانعی که دشمنان ایجاد کرده‌اند یاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برقی کردن قطار همدان به تهران بر حسب دستور وزیر راه و شهرسازی هرچه زودتر انجام شود، گفت: ریل قطار همدان به تهران تا روز ۲۷ مردادماه متصل می‌شود. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه از وزیرراه و شهرسازی خواستار هستیم تا دستور راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در استان همدان را هر چه زودتر صادر کنند، گفت: فاصله ایستگاه راه‌آهن همدان تا شهر ۹ کیلومتر و این موضوع یکی از مشکلات مردم برای استفاده از قطار است و بایستی مردم همدان به ایستگاه موجود تسهیل شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار