یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی از تقدیم این طرح به هیئت‌رئیسه مجلس با امضای ۲۰ تن از نمایندگان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 03 August 2018
یکی از طراحان تحقیق و تفحص از مجلس شورای اسلامی از تقدیم این طرح به هیئت‌رئیسه مجلس با امضای ۲۰ تن از نمایندگان خبر داد.

به گزارش مهر، امیر خجسته از طراحان تحقیق و تفحص با بیان اینکه نظارت مجلس نظارتی عالیه است چراکه هم قانونگذار و هم ناظر است، گفت: متاسفانه نظارت مجلس به نحو احسن و اکمل انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس در نظارت بی خاصیت است در حالی که قدرت مجلس با نظارت آن سنجیده می‌شود، گفت: اگر مجلس به درستی نظارت کند تمام اتفاقاتی که با آن روبرو هستیم سروسامان می‌گیرد و مدیریت می‌شود، اما اگر نظارت نکند شاهد رها شدن بازار و گرانی دلار و این موارد هستیم.

به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو تقویت نظارت‌ها است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مجلس به دولت، قوه قضاییه و خودش نظارت کند، در این صورت پویایی در مجلس و کشور ایجاد خواهد شد، ادامه داد: به حداقل رساندن مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو تقویت نظارت‌ها است.

خجسته با بیان اینکه تحقیق و تفحص از گمرک، بنیاد شهید، صندوق ذخیره فرهنگیان انجام و به نتیجه نیز رسیده است، گفت: در خصوص کمرگ ورود جدی صورت گرفته چراکه برای صد‌ها میلیاردتومان در گمرک اتفاقاتی افتاده که در حال به نتیجه رساندن آن هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث خودرو نیز ورود پیدا کرده و تعیین تکلیف شده است، گفت: ۳۴ هزار خودرو غیرقانونی و غیرمتعارف اثبات شد و ضمن عذرخواهی وزیر، رئیس جمهور نیرو‌ها را بسیج کرد تا امور پیگیری شود.

مجلس باید از قدرت نظارت خود استفاده کند

وی با بیان اینکه مجلس باید از قدرت نظارت خود استفاده کند، گفت: خاصیت مجلس به نظارت آن است به طوری که وقتی قانونی تصویب می‌شود باید امور نظارتی نیز تقویت شود.

خجسته بابیان اینکه هم دولت، هم قوه قضاییه و هم مجلس باید نظارت را جدی بگیرند، گفت: تا به حال در خصوص مجلس کسی تحقیق و تفحص را بیان نکرده بود که به اتفاق شماری از نمایندگان مجلس؛ موضوع را پیگیری و بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه در بررسی قرارداد‌های مجلس، ساخت و ساز‌های مجلس و اتفاقاتی که در مجلس رخ داده و هزینه‌هایی که انجام شده به این نکته دست یافتیم که باید تحقیق و تفحصی نیز از مجلس صورت گیرد، گفت: قریب ۲۰ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این طرح را امضا کرده و هم اکنون موضوع به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده و در حال پیگیری است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار در حال انجام است و در کمیسیون نیز مطرح خواهد شد، گفت: آقای تاج گردون باید سریع این طرح را در صحن کمیسیون مطرح و سپس در صحن علنی اعلام کند و به سمتی برویم که تحقیق و تفحص قوی و قدرتمند از مجلس داشته باشیم تا درس عبرتی برای سایر قوا باشد.

به متخلفان رحم نمی‌کنیم

وی بابیان اینکه ما به هر کسی که تخلف کرده و فساد ایجاد کند رحم نخواهیم کرد، افزود: از امتیاز نظارت مجلس استفاده می‌کنیم و برخورد محکمی با مفاسدی که در قوه‌ها وجود دارد خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص موضوع تحقیق و تفحص از مجلس تاکنون کاری انجام نشده کمااینکه شماری نیز جرات ورود به این موضوع را ندارند، گفت: ۲۰ نماینده مجلس به این موضوع پرداختند در حالی که عده‌ای نیز نگران بودند که طرح بازگردد، اما به آن‌ها اعلام کردیم چنین چیزی ممکن نیست و تا آخر کار خواهیم رفت و آن را به نتیجه می‌رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار