مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: بیماران چشم انتظار پیوند کبد برای عزیمت به شیراز و انجام پیوند کبد مشکل دارند بنابراین نیاز به راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان ضروری است.
کد خبر: ۶۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 02 August 2018
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: بیماران چشم انتظار پیوند کبد برای عزیمت به شیراز و انجام پیوند کبد مشکل دارند بنابراین نیاز به راه‌اندازی مرکز پیوند کبد در همدان ضروری است

به گزارش تسنیم، حسن افتخاری با بیان اینکه مشکلات بیماران کبدی بسیار زیاد است و بار‌ها در خصوص آن سخن گفته ایم، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از بیماران چشم انتظار پیوند کبد برای عزیمت به شیراز دچار مشکل‌اند.

وی تصریح کرد: پیوند کبد در شیراز انجام می‌شود بنابراین وقتی عضو کبد برای بیمار چشم انتظار همدانی پیدا می‌شود این بیمار باید در هرساعات از شبانه روز که با او تماس می‌گیرند ظرف ۳ الی ۴ ساعت خودش را به شیراز و مرکز پیوند کبد برساند که متاسفانه بیشتر این بیماران شرایط عزیمت به شیراز را ندارند و عضو را از دست می‌دهند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان ابراز کرد: بیمارانی که هنگام پیدا شدن کبد اهدایی از بیماران مرگ مغزی به شیراز فراخوان می‌شوند، همه کارهایشان برای پیوند انجام شده و فقط منتظر تماس هستند.

افتخاری گفت: با تاسیس مرکز پیوند کبد در همدان بسیاری از مشکلات بیماران نیازمند پیوند کبد حل می‌شود و آن‌ها دیگر مجبور نخواهند بود برای انجام آزمایش‌های مختلف به تهران و یا شیراز بروند و هزینه‌های زیادی را متحمل شوند.

وی از اهمیت مراقبت‌های پس از انجام پیوند کبد یاد کرد و افزود: بیماران پس از پیوند کبد نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند و باید زیر نظر پزشک متخصص باشند، با تاسیس مرکز پیوند کبد در همدان دیگر بیماران مجبور نیستند برای اعمال مراقبت‌های پس از پیوند راهی مناطق دیگری شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی استان همدان گفت: سالیان درازی است که زمزمه تاسیس مرکز پیوند کبد در همدان به گوش می‌رسد، اما متاسفانه تا کنون این اتفاق مبارک رخ نداده است.

بیش از ۲۲۰۰ بیمار کبدی عضو انجمن هستند

افتخاری با بیان اینکه بیش از ۲۲۰۰ بیمار کبدی عضو انجمن بیماران کبدی همدان هستند، ابراز کرد: برخی از این بیماران مبتلا به هپاتیت سی نیازمند دریافت دارو‌های خارجی هستند، اما متاسفانه قیمت این دارو‌ها بسیار گران است و قیمت هر ورق از قرص‌ها ۲۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: دارو‌های ایرانی ارزان قیمت هم برای بیماران کبدی در دسترس است، اما متاسفانه این دارو‌ها برای درمان همه بیماران جواب نمی‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کبدی همدان با بیان‌اینکه اعضای انجمن بیماران کبدی همگی از نظر مالی کم توان هستند، اظهار داشت: برای کمک به درمان این بیماران بر اساس قراردادی که با بیمارستان بوعلی همدان بستیم، اسکن بیماران با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار