زمان، زمانی است که حسن روحانی می‌تواند درست مانند دوره انتخابات، با صراحت حرف بزند و از مشکلات پیش رو حرف بزند و بگوید اشکال کار از کجاست. متاسفانه الان همه از شرایط کشور حرف می‌زنند، روحانی به عنوان رییس جمهور ساکت است.
کد خبر: ۶۳۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 02 August 2018

زمان، زمانی است که حسن روحانی می‌تواند درست مانند دوره انتخابات، با صراحت حرف بزند و از مشکلات پیش رو حرف بزند و بگوید اشکال کار از کجاست. متاسفانه الان همه از شرایط کشور حرف می‌زنند، روحانی به عنوان رییس جمهور ساکت است.


به گزارش عصر ایران، مصطفی داننده- قرار است روحانی به مجلس برود و به سوال‌های نمایندگان مجلس پاسخ دهد. او بعد از احمدی نژاد دومین رییس جمهوری است که به پارلمان احضار می‌شود تا به سوال‌های اهالی بهارستان جواب دهد.

به نظر می‌رسد دولت از این سوال‌ها راضی نیست و دوست ندارد روحانی به مجلس برود. امیر معاون پارلمان روحانی بر این باور است که با توجه به «انصراف برخی از امضا کنندگان از انصراف» اعلام سوال از رییس جمهور خلاف اصول مسلم حقوقی، خلاف قانون اساسی و خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

بسیاری از حامیان دولت بر این باور هستند که الان زمان مناسبی برای سوال از رییس جمهور و استیضاح وزرا نیست.

نگارنده، اما بر این باور است که سوال از روحانی در بهترین زمان ممکن مطرح شد و رییس جمهور می‌تواند از پشت تریبون مجلس در مورد شرایط کشور به مردم و نمایندگان توضیح دهد.

آقای روحانی! کجا بهتر از تریبون مجلس برای بیان ناگفته‌ها؟

اتفاقا الان بهترین زمان برای در میان گذاشتن مشکلات کشور با مردم است و چه جایی بهتر از پارلمان.

الان مردم دوست دارند بدانند در کشور چه خبر است؟ چرا دلار بالا می‌رود و در کنار آن قیمت کالا‌های با ربط و بی ربط به دلار هم به همان اندازه سر به آسمان می‌سایند.

در شرایط بحرانی، مسؤولان کشور باید به مردم جواب بدهند و گرنه در شرایط عادی، کسی منتظر پاسخ گویی نیست.

مجلس نماد مردم است، بماند که چند دوره‌ای است به خاطر برخی نظارت‌ها، نمایندگانی وارد پارلمان شده‌اند که باعث تضعیف مجلس شده‌اند و جایگاه آن را به پایین‌ترین حد خود رسانده‌اند که کسی وقعی به مجلس نمی‌گذارد.

روحانی و دولت باید از این سوال‌ها استقبال کنند و با دست پر به مجلس بروند و تمام سوالات نمایندگان جواب بدهند و اجازه ندهند ناگفته‌‍ای باقی بماند.

زمان، زمانی است که حسن روحانی می‌تواند درست مانند دوره انتخابات، با صراحت حرف بزند و از مشکلات پیش رو حرف بزند و بگوید اشکال کار از کجاست.

متاسفانه الان همه از شرایط کشور حرف می‌زنند، روحانی به عنوان رییس جمهور ساکت است.

درست است برخی از نمایندگان که همیشه ساز مخالف می‌زنند می‌خواهند در پارلمان حسن روحانی را ناکارآمد نشان دهند و بگویند مردم در انتخابات ۹۶ اشتباه کرده‌اند، اما روحانی باید از این تهدید‌ها برای خود فرصت بسازد.

سکوت استراتژی درستی در این زمان قیل و قال نیست. روحانی باید با مردم سخن بگوید. سال‌ها این حرف زدن از تلویزیون بوده که خود رسانه رسمی مخالفان روحانی و اصلاح طلبان بوده است حالا فرصتی به دست آمده که از خانه ملت رودرو با مردم در مورد مشکلات حرف زد.

روحانی یک ماه فرصت دارد تا به مجلس برود. بهتر است او هرچه زودتر با سری بالا و سینه‌ای سبتر به پارلمان برود در مورد مشکلات حرف بزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار