مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نخستین نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: تصمیم داریم دغدغه‌های معیشتی و صنفی خبرنگاران، همچون مسکن و بیمه را با حمایت دیگر مسئولان مرتفع کرده و فضایی آرام و امن برای فعالیت این قشر اثرگذار فراهم کنیم.
کد خبر: ۶۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 02 August 2018

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نخستین نشست خبری خود ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: تصمیم داریم دغدغه‌های معیشتی و صنفی خبرنگاران، همچون مسکن و بیمه را با حمایت دیگر مسئولان مرتفع کرده و فضایی آرام و امن برای فعالیت این قشر اثرگذار فراهم کنیم.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا درویش نژاد با اشاره به حفظ کرامت خبرنگاران و حمایت حقوقی از مطبوعات و رسانه ها، افزود: برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش خواهیم کرد.

برای استفاده از صندوق هنرمندان از خبرنگاران  و هنرمندان دفاع می‌کنیم 


وی وجود دغدغه مسکن و محل کار برای خبرنگاری را دردآور عنوان کرد و گفت: برای استفاده از صندوق هنرمندان جهت بیمه از هنرمندان و خبرنگاران دفاع می‌کنیم و در حوزه اجرا این موضوع را به خانه مطبوعات به عنوان حلقه اتصال رسانه و ارشاد واگذار می‌کنیم.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه می‌توان برای کمک به معیشت خبرنگاران تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه کرد، افزود: اگر خبرنگاری برای اخذ تسهیلات مشکل دارد می‌توان با تعامل شرایط سخت بانکی را تسهیل کرد.

فرهنگسرای رسانه ایجاد می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از رسانه‌ها با مشکل مکان برای دفاتر خود مواجه هستند، خاطر نشان کرد: در همین راستا ایجاد یک فرهنگسرای رسانه که محلی برای تحریریه و دفتر رسانه‌ها باشد مد نظر است که این مکان به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.


درویش نژاد واگذاری همه برنامه‌ها به انجمن‌های صنفی را جزو برنامه‌های ارشاد دانست و افزود: استمرار و تعامل مداوم و تسهیل‌کننده با مطبوعات مد نظر است به طوری که اداره کل ارشاد باید پاتوق مطبوعات باشد و از ظرفیت رسانه‌ها به صورت مداوم استفاده شود.

همدان با وجود مفاخری فراملی شهره جهان است


وی در ادامه با اشاره به تاریخ کهن همدان وشایستگی‌های این شهر گفت: مفاخری فراملی این مرزوبوم باعث شده همدان در جهان شهره شود.


درویش نژاد با بیان اینکه همدان در همه شاخص‌های فرهیختگی حرف برای گفتن دارد، افزود: همدان در زمینه فرهنگ غنی و پربار بوده است، شاید اشکالاتی داشته باشد، اما عقب‌ماندگی نداشته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان رشد خوبی داشته و در زیرساخت‌های فرهنگی استان اول است، بیان کرد: همدان دارای برندهایی، چون جشنواره‌هاست که نشان از توسعه آن دارد.

کنسرت‌های موسیقی در شادابی و نشاط جامعه نقش به سزایی دارند


درویش نژاد در ادامه به نقش کنسرت‌های موسیقی در شادابی و نشاط جامعه اشاره کرد و گفت: برگزار کنندگان بومی کنسرت‌های موسیقی استان در اولویت دریافت مجوز هستند.


وی تاکید کرد: با کسانی که در مورد کنسرت موسیقی مشکل و یا شبهه‌ای دارند مذاکره کرده و آن‌ها را متقاعد می‌کنیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطر نشان ساخت: در راستای آسان سازی و شتاب گرفتن روند اعطای مجوز اجرای کنسرت موسیقی در همدان، اختیارات استانی به شهرستان‌ها تفویض شده است.

در زمینه موسیقی باید شبهه زدایی شود


درویش نژاد در ادامه در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی در همدان افزود: باید در ابتدای کار برای کسانی که با کنسرت مشکل دارند، شبهه‌زدایی شود، زیرا برگزاری کنسرت در یک فضای مناسب منع قانونی ندارد.

وی با اشاره به اینکه کنسرت‌ها تابع قوانین جمهوری اسلامی بوده و جنبه رسمی و قانونی دارد، گفت: ما تابع وزارت ارشاد هستیم و باید برگزاری کنسرت به عنوان یک اصل تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان کنسرت‌ها را در ایجاد نشاط اجتماعی و بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی بسیار نقش‌آفرین دانست و افزود: اگر در برگزاری کنسرت مشکلی باشد با مذاکره و گفت‌وگو آن را حل می‌کنیم.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که کنسرت‌ها در یک شیب ملایمی که نیاز مردم است، برگزار شود، تصریح کرد: اولویت ما برای صدور مجوز به برگزارکنندگان بومی است.


وی با اشاره به اینکه در مواقعی آموزشگاه‌ها برگزارکننده کنسرت هستند، گفت: باید کنسرت از سوی شرکت دارای مجوز برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: در زمینه اجرای تئاتر محدودیتی برای اجرا نداریم و هنرمندان با مراجعه ضمن اخذ مجوز می‌توانند اجرا داشته باشند.


درویش نژاد در خصوص سینما و تجهیز سالن سینما‌ها نیز گفت: در حوزه سینما دولت نمی‌تواند ورود داشته باشد و باید بخش خصوصی ورود کند، اما در بخش نرم‌افزاری اگر سینمایی ساخته شده و مشکل تجهیزات فنی دارد می‌توانیم برای تجهیزهمکاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست‌گذاری‌های کلان به دنبال ارتقا هستیم به طوری که تا سال ۱۴۰۰ اهداف و برنامه‌های کلان فرهنگی خواهیم داشت.

از هفته نامه هایی که انتشار منظم دارند حمایت می شود 


درویش‌نژاد از حمایت اداره ارشاد از هفته‌نامه‌های با انتشار منظم خبر داد و افزود: ما به دنبال این هستیم که هفته‌نامه‌های منظم در انتشار را حمایت کرده و آگهی داشته باشیم، اما جایی که به لحاظ قانونی از استاندارد‌ها خارج شده نمی‌توان کاری کرد.

تهیه کاغذ درد مشترک همه مطبوعات کشور است


وی در پایان در مورد کمبود و افزایش قیمت کاغذ نیز گفت: تهیه کاغذ درد مشترک مطبوعات کشور است و نیاز به پیگیری در هیات دولت دارد و ما نیز مشکلات نشریات محلی و سراسری را پیگیری و انعکاس می‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار