رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان طی تیرماه ۸۱۶ عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ درصد درمجموع و ۱۷۱ در عملیات‌های اطفاء حریق افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۳۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 30 July 2018
رییس سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان طی تیرماه ۸۱۶ عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ درصد درمجموع و ۱۷۱ در عملیات‌های اطفاء حریق افزایش داشته است.  

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی همدان محمدرضا بیاناتی در تشریح این خبر گفت: از آغاز تا پایان تیرماه ۱۷۶۱۸تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرارشده است که از این تعداد۸۰۶ مورد منجر به عملیات گردیده، ۵۲۰ موردجهت دریافت مشاوره،۵۰۳۰ تماس اشتباه، ۱۱۲۵۷ مورد ایجاد مزاحمت و ۵ مورد اعلام حریق کذب بوده است.  

وی از انجام ۵۴۷ عملیات اطفا حریق طی تیرماه با فزایش۱۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: پوشش گیاهان خودرو با ۳۲۵ مورد، و باغات و فضای سبز با ۵۵ مورد، اطفا حریق وسایل نقلیه با ۲۷ مورد، و اماکن مسکونی با ۲۲ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را شامل شده است.  

بیاناتی با اشاره به اینکه علت وقوع ۳۸۳ مورد از حوادث آتش‌سوزی تیرماه عمدی، ۱۵۷ مورد غیرعمدی و ۷ مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث ۵ نفر مصدوم و ۲ نفر با تلاش آتش‌نشانان نجات‌یافته‌اند.  

رییس سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی همدان با اشاره انجام ۲۵۹ عملیات امداد و نجات در تیرماه که ۱۱۰ مورد آن مربوط به حوادث آسانسور و ناشی از قطع برق  بوده است تصریح کرد: مهار حیوانات با ۴۳ مورد، نجات حیوانات با ۲۸ مورد و نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۵ مورد بیشترین عملیات‌های این حوزه را در بر گرفته است.  

وی با اشاره به رشد ۱۷۱درصدی عملیات‌های امداد و نجات در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته  اظهار کرد: در عملیات‌های امداد و نجات ۲۲۷ نفر با تلاش آتش‌نشانان نجات‌یافته‌اند، ۲۱نفر مصدوم شده اند و ۳نیز نفر جان‌باخته‌اند.  

محمدرضا بیاناتی همچنین از انجام۱۰ عملیات احتیاط حریق و حوادث در ماه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۷ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی،۲ مورد ابلاغی ازطرف شورای تأمین و۱ مورد عملیات احتیاط در مناسبت‌ها بوده است.  

وی با اشاره به انجام ۵۴۷ عملیات‌ها اطفا حریق که ۳۲۵ مورد آن مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است تصریح کرد:  بارش‌های مناسب نزولات جوی در سال جاری و رویش  گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش‌سوزی شده‌اند باعث افزایش ۱۷۱ درصدی تعداد عملیات‌های اطفا حریق نسبت به تیرماه سال قبل گردیده است.  

بیاناتی از۵۶۳۷  مورد آموزش ایمنی و آتش‌نشانی در تیرماه با رشد ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این مدت ۹۱ مورد دستورالعمل و ۱۱۱ مورد تأییدیه طرح ایمنی برای ساختمان‌ها صادرشده است.  

رییس سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی همدان در پایان از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش‌سوزی گسترده گردیده است  از انداختن ته سیگار روشن، چوب‌کبریت نیمه مشتعل و هرگونه مواد آتش‌زا بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودرو خودداری کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار