کد خبر: ۶۳۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 23 July 2018
کونولوسکوپی آزمایشی است که برای تشخیص سرطان روده بزرگ به کار میرود، این آزمایش روشی موثر جهت محافظت و سلامت روده بزرگ میباشد که حتما باید در ساعت خاصی از روز انجام شود.

تست تشخیصی سرطان روده بزرگ نباید بعد از ظهر انجام دهید

برای انجام آزمایش سرطان زمانبندی دقیق بسیار حائز اهمیت است چرا که وضعیت بدن در هر ساعت از روز می‌تواند متفاوت با ساعت قبل باشد. به گزارش rd.com در ایالات متحده، رتبه سرطان روده بزرگ سومین عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان برای مردان و زنان است خوشبختانه، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان کولورکتال یا روده بزرگ به علت ابزار‌های غربالگری سرطانی مفید مانند کولونوسکوپی که میتواند بواسیر را پیش از اینکه به سرطان تبدیل شوند، کاهش دهند. سرطان روده بزرگ

کولونوسکوپی روش موثری جهت محافظت و سلامت روده بزرگ می‌باشد. ممکن است از شنیدن اینکه وقت درمان و ملاقات پزشکتان میتواند نقشی موثر بر درمان ایفا کند، شگفت زده شوید، اما مطالعات نشان داده اند که درمان صبح‌ها بیشتر از بعد از ظهر‌ها جواب می‌دهد.
 
کولونوسکوپی چیست

آزمایش کونولوسکوپی چیست؟
 
زمان آزمایش کولونوسکوپی

محققان دانشکده پزشکی در دانشگاه میسوری در بررسی بیش از ۱۰۰۰ کولونوسکپی دریافتند با گذشت هر یک ساعت کاهش ۵ درصدی در تشخیص بواسیر روده بزرگ رخ می‌دهد. علیرغم کمبود تفاوت‌هایی میان بیماران صبح و بعد از ظهر، پزشکان قادر به تشخیص میانگین تقریبی ۱.۱ بواسیر‌ها در هر آزمون در ۱۱ صبح در مقایسه با ۲ بعد از ظهر، تقریبا نیمی از این تعداد را تشخیص میدادند. یکی دیگر از مطالعات نشان میدهد که احتمال اینکه یک پزشک کلونوسکوپی بیمار بعد از ظهر را کامل انجام دهد کم است.

محققان معتقدند که خستگی ناشی از کار زیاد پزشکان ممکن است مقصر این تشخیص اشتباه در صبح و بعد از ظهر شود. در سال ۲۰۱۳ مطالعات صورت گرفته نشان داد، یک فرد شاغل بیشترین خستگی و ضعف را در ساعت ۲:۵۵ دقیقه تجربه میکند. دفعه بعد که پزشک کولونوسکوپی را پیشنهاد میدهد صبح را زمان درمان خود قرار دهید تا اطمیینان حاصل کنید که بهترین درمان را دریافت میکنید.
 
منبع :نمناک
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار