مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از مرمت بنا‌های تاریخی نهاوند با جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 22 July 2018
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند از مرمت بنا‌های تاریخی نهاوند با جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش فارس، خانه شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع‌الزمان و خانه صمصام از جمله بنا‌های تاریخی هستند که مرمت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

این بنا‌ها با وجود اینکه سال‌هاست به ثبت ملی رسیده و برخی از این بنا‌ها از جمله خانه صمصام ۱۵ سال است که تملک شده‌اند، اما سال‌ها رها شده بودند.

با پیگیری‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند و با جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان این بنا‌های تاریخی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت گردشگری این شهرستان در حال مرمت هستند.

بر این اساس مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم و نیز با حمایت‌های ویژه نماینده نهاوند در مجلس اعتبار مرمت این بنا‌ها جذب شد و در حال حاضر نیمی از کار انجام شده و ظرف یک ماه آینده مرمت این بنا‌ها به اتمام خواهد رسید.

محسن جانجان خاطرنشان کرد: در توافق با مالک حمام گلشن، مقرر شد این بنا توسط میراث فرهنگی مرمت شود و در مقابل مالک با همان کاربری پیشین (حمام سنتی) ملک را فعال نگه دارد که بی‌شک حمام‌های سنتی در جذب گردشگر موثر است.

وی با بیان اینکه امام‌زاده بدیع‌الزمان نیز سال گذشته فاز نخست آن شامل جداره‌های خارجی مرمت شد، گفت: در حال حاضر محوطه‌سازی این بنا در حال انجام است که این بنا هم یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری مذهبی خواهد شد.

جانجان خاطرنشان کرد: علاوه بر مرمت بنا‌های تاریخی اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هم در بحث مطالعه بافت‌های فرسوده و تعیین ضوابط عرصه و حریم بنا‌های تاریخی تعریف شده است.

وی در پایان افزود: با تعیین عرصه و حریم بنا‌های تاریخی ساخت و ساز در نزدیکی بنا‌های تاریخی با ضوابط مطالعه شده انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار