نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: احساسات عاطفی و زودگر مانع رضایت دهی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو شده است.
کد خبر: ۶۳۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 22 July 2018
نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: احساسات عاطفی و زودگر مانع رضایت دهی خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو شده است

‌به گزارش تسنیم، غیاث‌الدین طه‌محمدی در مراسم جشن نفس در همدان، اظهارداشت: اهدای عضو کاری بزرگ و ایثارگرانه است که نیازمند ترویج فرهنگ آن در بین اعضای جامعه هستیم.

وی با بیان‌اینکه جشن نفس جشنی برای تقدیر از ایثارگری‌های خانواده‌های اهداکنندگان عضو است، ابراز کرد: این جشن و مراسم نیز باید همانند همایش شیرخوارگان حسینی جهانی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان‌اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی جان هزاران بیمار چشم انتظار پیوند عضو را نجات می‌دهد، تصریح کرد: این درحالی است که اگر این خانواده رضایت به اهدای عضو ندهند این اعضای حیات بخش به زیر خاک رفته و پوسیده می‌شود.

طه‌محمدی با تاکید بر اینکه رضایت به اهدای عضو نوعی ایثارگری و از خود گذشتگی است، گفت: هر نفسی که یک بیمار نیازمند می‌کشد برای فردی که یکی از اعضای بدنش را به او بخشیده یک ثواب محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه بعضی از خانواده‌ها از اهدای یک عضو عزیزشان به یک بیمار نیازمند طفره می‌روند در حالیکه در دفاع مقدس بسیاری از والدین فرزندانشان را برای حفظ این آب و خاک به جبهه‌ها روانه کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: تشکیل شعبه‌ای از انجمن اهدای عضو ایرانیان در همدان اقدامی بسیار ارزشمند است و امیدواریم که با فرهنگ سازی هرچه بیشتر اهدای عضو، زمان طلایی برای اهدای عوضو از بین نرود.

مهرداد نادری فر تصریح کرد: جان بخشی به افراد جامعه نشان از تحول اخلاقی است و به این معنا است که این افراد به جایگاه عالی انسانی دست یافته‌اند.

وی ابراز کرد: خانواده‌های رضایت دهنده اهدای عضو به جایگاه ارزشمندی دست یافتند و ایثار آن‌ها کمتر از ایثار خانواده‌های شهدا نیست.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: خانواده‌های اهداکنندگان عضو، امروز با اقدام خداپسندانه خود علاوه بر جان‌بخشی و نجات دردمندان از درد، انسانیت را به اوج خود رساندند و به مرحله‌ای از اخلاق رسیدند که توانستند به دیگران درس بیاموزید.

نادری فر به مراحل مختلف تحول در احوال اشاره کرد و افزود: تکامل اخلاقی زمانی‌است که انسان دیگر چیزی برای خود نخواهد و برای همنوع خود گام بردارد.

وی به افزایش آمار اهدای عضو در استان همدان اشاره کرد و گفت: در اهدای عضو استان همدان انقلابی صورت گرفته است و نهضت کنونی جامعه قابل ستایش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار