سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دوره‌های آموزشی برای متصدیان عطاری‌ها با هدف ارتقای دانش آن‌ها درباره گیاهان در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۳۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 21 July 2018
سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دوره‌های آموزشی برای متصدیان عطاری‌ها با هدف ارتقای دانش آن‌ها درباره گیاهان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، مامک هاشمی بیان کرد: این دوره آموزشی با همت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و با هدف ساماندهی عطاری‌ها برگزار شده است.
 
وی یادآوری کرد: مدت زمان این دوره آموزشی ۲ هفته بوده و عطاری‌ها با شرکت در این کلاس‌ها با ضوابط عرضه گیاهان دارویی، آشنایی با انواع گیاهان و کارکرد آنها، نگهداری و عرضه مناسب گیاهان دارویی، خودداری از فروش مواد غیرمجاز و تبعات بی توجهی به این موضوع آشنا شدند.

سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ارایه برخی از مواد به متقاضی می‌تواند موجب بیماری و عارضه برای او شود و در این گونه موارد متصدی عطاری مسئول است.

هاشمی گفت: ساماندهی عطاری‌های فاقد مجوز نیز در حال اجرا است و در این راستا بازدید‌های دوره‌ای با حضور تعزیرات حکومتی، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌های مسئول صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: شمار زیادی از عطاری‌ها بدون داشتن مجوز چندین سال فعالیت داشتند و تاکنون برخوردی با متصدیان آن‌ها صورت نگرفته است.

سرپرست طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: علوم پزشکی مسئولیتی در صدور مجوز ندارد بلکه پس از صدور مجوز اقدام به نظارت بر روند کار آن‌ها می‌کند.

هاشمی افزود: لیستی حاوی اسامی عطاری‌های فاقد مجوز ابتدای امسال به اتاق اصناف ارایه شد که با وجود موکول شدن برخورد و ساماندهی این طیف از واحدها، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی درباره شمار عطاری‌های فعال در استان اظهار داشت: بانک اطلاعاتی در این باره وجود ندارد و آمار‌های موجود نیز به روز نیستند.

وی گفت: ۲۰ عطاری متخلف از ابتدای سال جاری شناسایی و چند نوبت به آن‌ها اخطار داده شده است تا در نهایت مقرر شد با همکاری اصناف و پلیس اماکن پلمب شوند، اما همچنان این واحد‌ها فعال هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار