مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ارشاد همدان با ایجاد تشکل‌های صنفی و مطبوعاتی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۶۳۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 19 July 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ارشاد همدان با ایجاد تشکل‌های صنفی و مطبوعاتی مشکلی ندارد.

به گزارش مهر، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران در دفتر یکی از روزنامه‌های همدان بابیان اینکه خوشحالم در شهری برای خدمتگزاری آمده ام که تاریخچه کهن و غنایی دارد، گفت: این تاریخ یک امتیاز برای یک جامعه و ملت است.

علیرضا درویش نژاد بابیان اینکه از نگاه من به مطبوعات جامعه‌ای که رسانه نداشته باشد جامعه‌ای مرده است، گفت: جامعه بدون مطبوعات در واقع یک جامعه رو به رکود و سکون و خمودگی است.

وی ادامه داد: اگر تحلیل را فراتر ببریم در حوزه مطبوعات، در میابیم اساس خلقت بر پایه رسانه است و پیامبر (ص) یک پیام رسان الهی و قرآن یک منشور مطبوعاتی است که این‌ها بیانگر اهمیت نقش خبرنگار و مطبوعات است.

درویش نژاد اظهار داشت: نقش رسانه به یک سال و دو سال باز نمی‌گردد بلکه زاییده‌ای همزاد بشر است.

درویش نژاد به وضعیت خانه مطبوعات همدان نیز اشاره کرد و بابیان اینکه در حوزه خانه مطبوعات معتقدم این خانه باید حمایت شود، گفت: با ایجاد تشکل‌های صنفی و مطبوعاتی مشکلی نداریم، اما خانه مطبوعات یک تشکل متمایز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بابیان اینکه در میان تشکل‌ها نگاه اول ما به خانه مطبوعات است و از آن حمایت می‌کنیم، اما در امور آن دخالت نمی‌کنیم، گفت: این تشکل مطبوعاتی با رأی و برگزاری انتخابات شکل می‌گیرد و همه فرآیند تشکیل آن یک جریان دموکراسی است و شاید اختلافاتی وجودداشته باشد، اما برای ورود فقط تلطیف فضا می‌کنیم و نه دخالت.

وی باتاکید براینکه هم افزایی و هم گرایی در استان باید شکل بگیرد، گفت: تمام رویداد‌های فرهنگی نباید فقط در همدان برگزار شود.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست گفت: همدان استانی فرهنگی با مردمی آرام، مومن و مجاهد است که خوشبختانه در عرصه‌های مختلف هم حضوری جدی داشتند دارند.

فاضل عبادی گفت: بر این باوریم که وظیفه اصلی رسانه کمک به جامعه است و باید نقاط ضعف و قوت را گفته و پیشنهادات خود را ارائه دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار