عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه هفته آینده موضوع کمبود برق را کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌کند، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید طی پنج سال ۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که این اتفاق رخ نداده است.
کد خبر: ۶۳۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 19 July 2018

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با بیان اینکه هفته آینده موضوع کمبود برق را کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌کند، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید طی پنج سال ۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که این اتفاق رخ نداده است.

حسن بهرام نیا در خصوص قطعی‌های مکرر برق در همدان و سایر نقاط کشور اظهار کرد: قرار بر آن است که همه مناطق شهری به طور یکسان قطعی برق داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد کمبود تولید برق در سطح ملی است که حدود ۵ هزار مگاوات برق کم داریم، افزود: حدود ۲۵ درصد از برق کشور توسط برق آبی تولید می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی، گازی و خورشیدی همه باید تولید برق داشته باشند و وارد مدار شوند، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید طی پنج سال ۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برق تولید نشده طی این سال‌ها ما را با کمبود انرژی برق مواجه کرده است، عنوان کرد: این‌ها مسائلی است که قابل بررسی است و ما باید از مسؤولان علت عقب ماندن از برنامه را بخواهیم و بپرسیم که علت قطعی برق چیست؟

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه ممکن است آن‌ها استدلال کنند که بخشی از کمبود‌ها ممکن است در اثر خشکسالی، کمبود آب پشت سد‌ها و نیروگاه‌ها باشد، گفت: بخشی از این‌ها قابل قبول است، ولی بخش عمده آن قابل قبول نیست چرا که ۲۵ درصد از انرژی برق آبی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از انرژی برق توسط نیروگاه‌های حرارتی، بادی، خورشیدی که توسط بخش خصوصی تولید می‌شود، یادآور شد: این انرژی توسط دولت خریداری و وارد مدار می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس کمبود برق را بررسی می‌کند و به موقع به آن می‌پردازد، تصریح کرد: این کمبود در سطح کشور است و باید این کمبود به شکل عادلانه برای همه باشد و پایین شهر و بالای شهر نداریم.

وی با بیان اینکه به طور حتم در کمیسیون انرژی مجلس به شکل مستقیم با مسؤوولان ارتباط داریم و از آن‌ها توضیحات لازم را می‌خواهیم، بیان کرد: مشکلات بیان می‌شود و وزیر و معاونان مربوطه باید در این زمینه پاسخگو باشند و موظف هستند که نمایندگان را توجیه و یا قانع کنند و اگر قانع نشدیم فرایند لازم را در مجلس طی خواهیم کرد.

بهرام‌نیا با بیان اینکه هفته آینده این موضوع در کمیسیون مطرح می‌شود، اما این بستگی به اولویت‌های کمیسیون دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌ها، از مدیران و مسؤولان دعوت می‌شود تا پاسخگوی سوالات باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار