کد خبر: ۶۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 18 July 2018

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از شناسایی ۷۰ محله و شورای محلات در شهر بندرعباس با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: آموزشهای حقوق شهروندی در این محلات ارائه میشود. 

 

 

 

به گزارش تابناک هرمزگان، به نقل از روزنامه ندای هرمزگان علیرضا احمدی‌منش طی گفت‌ و گوی اظهار داشت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در سال گذشته بیش از ۶۰ برنامه اجرایی داشت که اغلب این برنامه‌ها، صددرصد به اجرا درآمد.

وی در ادامه افزود: تمرکز معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در اجرای برنامه‌ها بر روی محورهای خانواده، مدرسه، مسجد، دانشگاه‌ها و ادارات است چرا که معتقدیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با اهتمام و توجه به این اماکن کاهش، و جرائم نیز به حداقل می‌رسد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان تصریح‌ کرد: هرمزگان به لحاظ نرخ جرائم ارتکابی و ورودی پرونده به دادگستری از استان‌های مطلوب کشور محسوب می‌شود.

احمدی‌منش ادامه داد: به همت تلاش همه دستگاه‌های قضایی، انتظامی و نظامی، نرخ وقوع جرائم و آمار آسیب‌ها در استان هرمزگان نسبت به دیگر استان‌ها پایین است اما این بدان معنا نیست که این روند راضی‌کننده باشد، چراکه بسیاری از کارها انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان کارهای بسیاری را از دو سه سال اخیر شروع کرده است، افزود: اجرای طرح بینات در مساجد استان به صورت هفتگی، طرح قاضی در مدرسه و آموزش کارکنان ادارات از جمله این اقدامات است.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف کاهش و مهار آسیب‌های اجتماعی و ارتقای آگاهی عمومی در محلات با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، شهرداری‌ها، سپاه و بسیج نواحی خبر داد و تاکید کرد: اعتقادمان براین است که هرچه آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی و اجتماعی ارتقاء یابد، وقوع جرم و ورودی پرونده به دادگستری نیز کاهش خواهد یافت.

احمدی منش گفت: در سال گذشته، طرح ارتقای آگاهی در سفرهای درون شهری اجرا شد و بسته‌های آموزشی حقوقی را در 2هزار و800 تاکسی شهر بندرعباس شروع شد، حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ تاکسی از طریق مجازات‌های جایگزین حبس انجام شده است بدین معنا محکومینی که با احکام جانبی تادیب شده و لازم نیست به زندان بروند به جای حبس، باید بسته‌های فرهنگی را تهیه و در تاکسی‌ها قرار دهند،

وی ادامه داد: همچنین مجازات جایگزین اجرای طرح فضای سبز با همکاری شهرداری به مساحت ۱۰ هکتار در شمال بلوار راه آهن، طرح آسیب شناسی دانش‌آموزان در مدارس با همکاری آموزش و پرورش و ۱۳ نهاد دیگر اجرا شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان افزود: طرح اورژانس اجتماعی به صورت پایلوت در ۱۲ مدرسه با حضور قریب به دوهزار و ۹۰۰ دانش آموز اجرا شد، در این طرح دانش‌آموزان در معرض آسیب،‌ شناسایی شده‌اند و تعداد آنان به تفکیک فرزندان طلاق، بدسرپرست و فرزندانی که والدین معتاد دارد مشخص شد، سپس هدف‌گذاری و به اماکن مربوطه ارجاع داده خواهند شد.

احمدی منش بیان‌کرد: آموزش در بسیاری از موارد آغاز شده و با همکاری شهرداری،۷۰ محله و شورای محله را در شهر بندرعباس شناسایی شده‌اند که قرار است آموزش‌های لازم درخصوص حقوق شهروندی در این محلات ارائه شود.

وی ابراز داشت: مجموعه اقدامات و فعالیت‌های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان سبب شد تا در سال گذشته در شش جرم اولویت‌دار استان نسبت به سال 95 کاهش یابد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: این طرح جامع زیر نظر رییس کل دادگستری استان و بر اساس برنامه‌های ابلاغی قوه قضائیه در استان به اجرا درآمد.

احمدی‌منش با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده توسط مراکز آموزشی عالی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها برای اجرای این طرح‌ها افزود: در این خصوص خیلی عقب هستیم، گستردگی جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حدی فراوان است که گستردگی فعالیت‌ها و برنامه‌های اجراشده در مقابل جرائم و آسیب‌ها ناچیز است.

 

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار