نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تشکیل شد.
کد خبر: ۶۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 18 July 2018

نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تشکیل شد.

به گزارش هگمتانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان، نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی اداره کل منابع طبیعی استان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان، اعضای گروه بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری همدان و منابع طبیعی استان در اتاق جلسات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با تأکید بر لزوم تقویت و توجه به حقوق شهروندی در نظام اداری گفت: حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی به معنای توجه به کرامت و منزلت انسانی است.

اسفندیار خزائی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به مقوله حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی توجه داشته باشند، چرا که موضوع صیانت از حقوق شهروندی از مباحث مهم انسانی است که باید با تلاش و جدیت آن را به اعتلاء رساند.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: اگر مدیری نسبت به کارمندان خود بی‌تفاوت باشد و مشکلات آن‌ها را مورد توجه قرار ندهد نباید انتظار داشته باشد ارباب رجوع دستگاه مورد محبت و کرامت قرار بگیرد.

وی افزود: توجه به حقوق شهروندی وظیفه اخلاقی ما به شمار می‌رود ما مسلمان و شیعه هستیم و وظیفه مهمی در این باره بر عهده داریم و در این راستا موظف هستیم توصیه‌های رهبر انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و با تغییر رویه باید در تحقق اهداف تلاش کنیم.

خزائی تصریح کرد: جایگاه حقوق شهروندی در سیره حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) و ائمه اطهار (ع) نمایان است.

وی ضمن اشاره به اینکه سیره ائمه معصومین (ع) و سنت این خاندان سبک زندگی است که باید مورد توجه مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع) قرار گیرد، گفت: بزرگترین و مهمترین الگوی رفتاری که می‌تواند هدایت گر و نجات دهنده ما باشد همین سیره اهل بیت و ائمه اطهار (ع) است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار کرد: متأسفانه امروزه ضریب تحمل جامعه برای محاوره و گفت و گو پایین آمده است در صورتی که کسی که صاحب منطق است نباید ترس و واهمه‌ای از گفت: وگو، بحث و مباحث علمی داشته باشد.

خزائی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدار گفت: باید فرهنگ سازی منابع طبیعی در جامعه به یک فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: طبیعت جلوه جمال خداوند است، نباید طبیعت را بر هم بزنیم و زیبایی آن را تخریب کنیم.
خزائی افزود: در حقوق شهروندی باید موضوعات فرهنگی به فرزندان و جوانان حتماً آموزش داده شود، تا اثر بخشی درستی داشته باشد.

خزائی سه چالش بزرگ کشور را تغییرات آب و هوا، تخریب سرزمینی و بهره برداری نادرست از منابع و کمبود آب شیرین عنوان کرد و بر لزوم توجه و فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی تأکید کرد. 

رئیس گروه بازرسی و نظارت ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرائی استان همدان نیز با تأکید بر سبک و سیره ائمه اطهار (ع) که در واقع همان سبک زندگی ایرانی اسلامی است، افزود: فرهنگ ایرانی برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع) است و فرهنگ اهل بیت هم قطعاً مکمل بهترین زندگی برای ما است.

ابولقاسم خالقی ضمن اشاره به اینکه حقوق شهروندی همان حق الناس است که در دین مقدس اسلام به آن تأکید شده و مردم یک جامعه در رفتار‌های اجتماعی حق و حقوقی دارند که دولت و حاکمیت موظف است برای یک زندگی امن و جهت حفظ آرامش و آزادی مردم این حقوق را تأمین کند.

رئیس گروه بازرسی ستاد صیانت حقوق شهروندی استانداری همدان گفت: مسأله عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ آن، امری عمومی است که تنها مربوط به بانوان نیست بلکه آحاد مردم نیز در آن سهیم هستند.

وی بر ضرورت توجه به امر عفاف و اهمیت حجاب توسط آحاد جامعه اعم از زن و مرد تأکید کرد و خواستار اهتمام بیشتر جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه گزارش کاملی از برنامه‌های ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حوزه‌های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، حقوق شهروندی، امربه معروف و نهی از منکر، گسترش فرهنگ اقامه نماز ارائه شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار