کمتر از یکسال پیش و در روز بیستم آبان سال ۹۶ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همدان سفر کرد و پیش از سفر به همدان در حساب توییتری خود نوشت که 'درد‌های نامرئی روستا‌ها و شهرستان‌ها باید شنیده شود'؛ شعاری که این روز‌ها در پی سفر‌های متعدد این وزیر محقق شده است.
کد خبر: ۶۳۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 18 July 2018
کمتر از یکسال پیش و در روز بیستم آبان سال ۹۶ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همدان سفر کرد و پیش از سفر به همدان در حساب توییتری خود نوشت که 'درد‌های نامرئی روستا‌ها و شهرستان‌ها باید شنیده شود' شعاری که این روز‌ها در پی سفر‌های متعدد این وزیر محقق شده است.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در این توییت، پیش از سفر یکروزه به همدان عنوان کرده بود که 'در صدای بلند تهران پژواک حاشیه‌ها گم شده، ایران فقط تهران نیست؛ فردا به همدان سفر می‌کنم، درد‌های نامرئی روستا‌ها و شهرستان‌ها باید شنیده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردیبهشت ماه بار دیگر به همدان سفر کرد و این بار بر اعتقاد راسخ خود مهر تاییدی زد و گفت: مشی خود را ادامه می‌دهم حتی اگر بگویند دوره گردی می‌کند.

وی روز گشته سفری یک روزه را به استان همدان داشت و ضمن حضور در کارگروه اشتغال که در شهرستان رزن برگزار شد، از نزدیک وضعیت اشتغال و فعالیت برخی واحد‌های تولیدی این استان را مورد ارزیابی قرار داد.

ربیعی در کارگروه اشتغال همدان اقدامات حوزه اشتغال این استان را مثبت ارزیابی کرد و با تقدیر از متولیان اشتغال، همدان را یکی از پیشتازان عرصه اشتغال کشور عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی که برای سفر‌های استانی تاکنون ۲۲ هزار کیلومتر راه را طی کرده، معتقد است که باید ارتباطات را با بدنه اجتماعی افزایش داد و اعتماد و سرمایه اجتماعی را به جامعه برگرداند.

وی در سخنان خود در کارگروه اشتغال استان همدان از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بهره گرفت و گفت: معظم له بر رفتن به میان مردم و بودن با لایه‌ها و اقشار مختلف مردم تاکید دارند و ایشان فرمودند که به روبان بریدن اکتفا نشود و با کارگران نشسته و صحبت شود.

وزیر کار با تاکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب را دستور کار خود قرار داده است و عنوان کرد: در همین چارچوب است که برای چندمین بار به استان همدان آمده ام.

ربیعی پرداخت تسهیلات و اجرای برنامه‌های هدفمند را گامی برای توسعه وعده‌های اشتغالزایی عنوان می‌کند و حضور در لایه‌های اجتماعی مختلف را از وظایف خود می‌داند که رهبر معظم انقلاب نیز بر همه مدیران تاکید کرده اند.

عضو هیات دولت در سفر روز گذشته خود به همدان از پیشنهاد راستی آزمایی اشتغال همدان که توسط مجمدناصر نیکبخت استاندار دیار هگمتانه مطرح شده است، استقبال کرد و معتقد است این طرح باید در همه استان‌ها پیشنهاد شود تا آمار اشتغال کشور و نرخ بیکاری به طور واقعی خارج شود.

در حالی که تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۸۰ نفر بوده، اما تاکنون بیش از ۲۸ هزار شغل ایجاد شده است. این موضوع موجب شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر تعهد و خدمت بیشتر تاکید و مدیران را برای خدمت رسانی بیشتر تشویق کند.

*** نیکبخت، استاندار بی حاشیه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان روز گذشته خود جایگاه همدان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در کشور برتر عنوان کرد و براین اساس گفت: به رئیس جمهوری اطلاع داده ایم که استاندار همدان بدون حاشیه کار می‌کند و با تلاش وی ۳ رتبه اول تسهیلات اشتغال کشور به همدان اختصاص یافته است.

ربیعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید کار‌ها را به نحو مطلوب انعکاس دهیم، معتقد است: تحریم ها، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت هدف قرار گرفته است؛ اما تجربه ثابت کرده است که این توطئه موفق نمی‌شود.

وی که به منظور شرکت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به استان همدان سفر کرده بود، درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان رزن را نیز بهره برداری کرد.

پیش از این بیمه شدگان تامین اجتماعی رزن برای دریافت خدمات از برخی شهر‌ها به همدان می‌آمدند که با افتتاح این درمانگاه که در سطح یک و عمومی طبقه بندی شده است، این افراد مشکلات کمتری خواهند داشت.

در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همدان فرماندار شهرستان رزن از فعالیت قالیبافان در روستا‌ها خبر داد که فاقد بیمه هستند و متقاضی دریافت سهمیه بیمه تامین اجتماعی شدند که ربیعی دستور لازم برای تحقق این خواسته را صادر کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر درد و دل‌های بازنشستگان و کارگران را نیز شنید و با بیان اینکه دوست داریم بازنشستگان دور هم جمع شوند، دستور مطالعه احداث خانه امید بازنشستگان را در استان همدان داد.

*** دستور ساخت هتل هما صادر شد

شهریور سال ۱۳۹۴ آیین کلنگ زنی هتل ۵ ستاره هما در همدان با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری وقت و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به زمین زده شد که به صورت ویدئو کنفرانس برای رئیس‌جمهوری و هیات دولت در استانداری پخش می‌شد و با گزارشی از سوی مسعود سلطانی‌فر خطاب به رئیس‌جمهوری همراه بود.

این هتل که قرار بود توسط هگتا (هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی) احداث شود تاکنون راکد مانده بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال درخواست استاندار همدان دستور آغاز ساخت این هتل پنج ستاره را توسط سازمان تامین اجتماعی صادر کرد.

از سه سال قبل استاندار همدان راه اندازی این هتل که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان همدان به شمار می‌رود را پیگیری می‌کرد؛ هتلی که با بهره برداری از آن، انقلاب هتل سازی در این استان با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

بهره برداری از اورژانس تامین اجتماعی همدان از دیگر دستاورد‌هایی بود که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار