وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال در سال ۹۷ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان عقد قرارداد توسط بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی انجام شده است.
کد خبر: ۶۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 16 July 2018

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال سال ۹۷ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان عقد قرارداد توسط بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی انجام شده است.

به گزارش تابناک همدان، علی ربیعی با حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در رزن با بیان اینکه تحریم، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت هدف قرار گرفته است، افزود: باید ارتباطات را با بدنه اجتماعی افزایش دهیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی را برگردانیم.

وی با بیان اینکه بار چندم است که به استان همدان می‌آیم و خوشحالم که اعلام کنم در دولت دوازدهم بیش از ۲۲ هزار کیلومتر زمینی به استان‌ها رفته ام، افزود: تاکید مقام معظم رهبری رفتن به میان مردم و رفتن به لایه‌های مردم بود و به طوری که فرمودند: به روبان بریدن اکتفا نشود و با کارگران نشسته و صحبت شود و تاکید داشتند که باید کار‌ها را خوب انعکاس دهیم.

نقدینگی یکی از بیماری‌های اقتصاد ماست

ربیعی با بیان اینکه واردات اقلام زیادی را ممنوع کرده‌ایم که فرصتی برای کارآفرینان است، گفت: نقدینگی یکی از بیمار‌های اقتصاد ماست که با تنش‌های روانی و سوداگری برخی سوداگران در اقتصاد ایران خودش را نشان داده است.

از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد

وی باتاکید براینکه ثبات به بازار بازخواهد گشت و با برنامه‌های اشتغال، حفاظت از زندگی مردم و کاهش فقر مطلق از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد، گفت: دولت با استمهال وام‌های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی و حوادث به مدت ۲ سال موافقت کرد.

شیب عمودی پراخت تسهیلات روستایی در کشور

ربیعی با بیان اینکه با برنامه اشتغال روستایی فراگیر و خُرد قادر خواهیم بود تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: ۶ هزار میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک‌ها معرفی و سه هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها عقد قرارداد شده به طوری که از نیمه دوم اردیبهشت ماه شیب پراخت تسهیلات روستایی عمودی بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: کارفرمایان بدانند اقتصاد ایران بیمار و نقدینگی مشکل ۶۰ ساله اقتصاد کشور است.

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی

ربیعی با اشاره به اختصاص ۶۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در آخرین جلسه هیات دولت برای اشتغالزایی افزود: با در نظر گرفتن تسهیلات باقیمانده از سال ۹۶، این رقم به ۷۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبات اخیر هیات دولت اظهار کرد: قرار شد از محل تبصره ۱۸ مربوط به اشتغال تسهیلات ارزان‌قیمت‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: قرار بر این شد ۲ هزار میلیارد تومان از بند الف. تبصره تملک دارایی، ۵ هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآورد‌های نفتی، ۱۵ هزار میلیارد از صندوق توسعه ملی و ۳۰ هزار میلیارد از آورده بانک‌ها اختصاص یابد.

بهزیستی در خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجنماعی قرار دارد

ربیعی در پایان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، خاطر نشان ساخت: دستاورد‌های این سازمان نقش موثری در حوزه کاهش معضلات اجتماعی داشته است.

ربیعی فعالیت اورژانس اجتماعی را از برنامه‌های سازمان بهزیستی دانست و گفت: متاسفانه در مورداورژانس اجتماعی اطلاع رسانی نشده در حالیکه بهزیستی در کاهش طلاق، خودکشی و کمک به توان یابان فعالیت‌های بسیار خوبی دارد و وظیفه خدمت به دهک‌های دهم و نهم را نیز عهده‌دار است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار