اسفراین مانند بسیاری از شهرها شاهد وجود پروژه های متعدد ناتمام ورزشی است که استخر دانش آموزی و استخر مجموعه ورزشی کارگران بخشی از آن هاست؛ استخر هایی که امروز خودشان غرق در وعده هایی هستند که هیچ گاه به سرانجام نرسیده اند.
کد خبر: ۶۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲ 16 July 2018

اسفراین مانند بسیاری از شهرها شاهد وجود پروژه های متعدد ناتمام ورزشی است که  استخر دانش آموزی و استخر مجموعه ورزشی کارگران بخشی از آن هاست؛ استخر هایی که امروز خودشان غرق در وعده هایی هستند که هیچ گاه به سرانجام نرسیده اند. قرار بود استخر دانش آموزی اسفراین که در دی  ماه سال 95 اعتبار 14 میلیارد ریالی برای آن به برکت سفر مقام معظم رهبری ابلاغ شد، به یک روایت پیش از مهر سال 96 و در  وعده ای دیگر در دهه فجر سال 96 به بهره برداری برسد، پروژه ای که  با این تفاسیر بهره برداری از آن حتی پیش از سال تحصیلی با وجود وعده های متعدد در هاله ای از ابهام قرار دارد.
نبود فرصت رقابتی
یک شهروند با اشاره به این که اسفراین یک استخر متعلق به اداره ورزش و جوانان دارد که در اختیار بخش خصوصی است، بیان می کند: اگر تعداد استخرهای اسفراین افزایش یابد بین متولیان رقابت ایجاد خواهد شد.«حسین زاده» با گلایه از تعلل در بهره برداری از استخر دانش آموزی، اظهار می کند: سرعت کند پروژه های ورزشی آزار دهنده است.
وعده روی وعده
یکی دیگر از شهروندان نیز به وعده های متعدد مسئولان برای بهره برداری از پروژه های ورزشی اشاره و اظهارمی دارد:  بسیاری از  دانش آموزان و فرهنگیان چشم انتظار بهره برداری از پروژه استخر دانش آموزی متعلق به آموزش و پرورش هستند تا زمینه فعالیت های ورزشی در رشته شنا که مورد توصیه بزرگان دینی هم است فراهم شود.
«محمودی» خواستار تسریع در تکمیل و بهره برداری از استخر دانش آموزی و اختصاص اعتبار به پروژه استخر مجموعه ورزشی کارگران است و تاکید می کند: خروج از انحصار و ایجاد فضای رقابتی شرط ارتقای کیفیت خدمات است.
شاید پیش از سال تحصیلی
«سلیمان غفاری جوشقان» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اسفراین از قول دستگاه متولی برای تکمیل و تحویل پروژه استخر دانش آموزی این شهرستان تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید خبر می دهد و اظهار می کند: این پروژه از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار است و باید دید این قول عملی خواهد شد یا نه؟وی با اشاره به این که نصب و تجهیز تاسیسات و کف سازی پروژه استخر دانش آموزی اسفراین باقی مانده است، خاطر نشان می کند: به واسطه این که اعتبارات این پروژه به صورت اسناد خزانه است با وضعیت موجود بعید به نظر می رسد  پیش از آغاز سال تحصیلی به بهره برداری برسد.
نبود نقدینگی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی هم با اشاره به این که اعتبار پروژه استخر دانش آموزی اسناد خزانه است و تاکنون این اعتبار برای پیمانکاران وصول نشده است، می گوید: با وجود تلاش پیمانکاران برای فعالیت عمرانی و تکمیل پروژه به واسطه نبود نقدینگی شاهد تاخیر در بهره برداری از پروژه هستیم.
«ابوالقاسم بابایی» با تاکید بر این که یکی از عوامل اصلی اجرای پروژه نقدینگی است، بیان می کند: توان مالی پیمانکاران محدود است و باید بدانیم به شرط وجود نقدینگی شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه ها خواهیم بود.
وی با بیان این که این پروژه هم به واسطه شرایط مالی سنگین است و نیاز به تاسیسات دارد، اضافه می کند: افزایش قیمت ها باعث شده منتظر باشیم اسناد خزانه به نتیجه برسد و سررسید این اسناد مرداد سال آینده است.وی با اشاره به این که تاکنون اسناد توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بورس باز نشده و حالا که در بورس باز شده بانک مرکزی هنوز اوراق را صادر نکرده است و حتی امکان وصول و تنزیل اسناد هم وجود ندارد، تصریح می کند:  اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به صورت اسناد خزانه با سررسید 2 ساله  است و این تاثیر عمده ای در اجرای پروژه داشت و تامین انشعابات هم دیگر مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی مشکل مالی و اقتصادی را دلیل تاخیر اجرای پروژه بر می شمرد و با بیان این که پیشرفت فیزیکی استخر دانش آموزی اسفراین بیش از 85 درصد است، اعلام می کند: اگر مسائل پروژه حل شود امیدواریم مهر یا آبان ماه امسال شاهد بهره برداری پروژه پس از چند سال باشیم.
نیاز اعتباری
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسفراین هم با اشاره به این که استخر مجموعه ورزشی کارگران این شهرستان 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می گوید: محل تامین اعتبار این پروژه از منابع ملی است که از سال 91 آغاز شده است.
«سعید عباسی» با اشاره به این که برای این پروژه تاکنون اعتبار 700 میلیون تومانی از منابع ملی هزینه شده است، می افزاید: این پروژه 500 میلیون تومان در سال 96 اعتبار داشت که از مسیر مناقصه به پیمانکار به منظور ادامه عملیات عمرانی واگذار شده است.
وی با اشاره به این که پروژه استخر مجموعه ورزشی کارگران این شهرستان اعتبار 2 میلیارد تومانی  را می طلبد، بیان می کند: به جز اعتباراتی که تاکنون تخصیص یافته است بدون شک استخر ورزشی مجموعه کارگران این شهرستان نیازمند بیش از 800 میلیون تومان اعتبار است./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار