معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از ثبت سه مدرسه ماندگار در همدان خبر داد و گفت: مدارس ماندگار به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، از سایر مدارس متمایز هستند.
کد خبر: ۶۳۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 15 July 2018
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از ثبت سه مدرسه ماندگار در همدان خبر داد و گفت: مدارس ماندگار به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، از سایر مدارس متمایز هستند.

به گزارش فارس، عباس احمدی‌مقیم با بیان اینکه مدارس ماندگار به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، از سایر مدارس متمایز هستند، اظهار کرد: این مدارس به دلیل احراز شاخص‌هایی، چون قدمت بیش از ۵۰ سال داشتن پیشینه درخشان علمی، فرهنگی، تاریخی و رعایت معماری بومی-محلی به این نام شناخته شده‌اند.

وی افزود: در اصل مدارس ماندگار هویت نظام تعلیم و تربیت یا شناسنامه فرهنگی یک شهر محسوب می‌شوند که توسعه و تقویت آن می‌تواند فرآیند انتقال میراث فرهنگی و تعلیم و تربیت را تکمیل کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که تعداد ۴۸ مدرسه ماندگار در کشور به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در استان همدان تعداد سه مدرسه ماندگار ثبت شده که ما پیگیر ثبت یک مدرسه دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه مدرسه، به عنوان نهاد رسمی و یکی از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، نقش و تاثیر بی‌بدیل و غیر قابل انکاری دارد، تصریح کرد: مسلماً هرچه این نهاد از ویژگی‌ها و امتیازات بیشتری در ابعاد مختلف برخوردار باشد، تأثیرگذاری آن فزون‌تر و عمیق‌تر خواهد بود.

احمدی‌مقیم گفت: در حال حاضر تلاش‌های فراوانی برای ارتقای سطح کیفی مدارس انجام می‌شود تا ظرفیت تحقق اهداف قصد شده آموزش و پرورش را پیدا کرده و نقش خود را در تربیت شهروندان مسوول ایفا کند.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت رسمی و محل کسب تجربه‌ها است، خاطرنشان کرد: این محیط امن ضمن ایفای نقش موثر تربیتی در تأمین نیاز‌های فردی و اجتماعی، باید محیطی بانشاط و مقاوم باشد تا بتواند کارکرد اصلی خود را به منصه ظهور برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار