مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم «خندان تپه» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 15 July 2018
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم «خندان تپه» در همدان خبر داد.

به گزارش هگمتانه، علی مالمیر از آغاز عملیات اجرایی تعیین عرصه و حریم «خندان تپه» در همدان خبر داد.

وی با بیان اینکه دشت همدان بهار با وسعت بیش از ۵۰۰ کیلومترمربع واقع در کرانه‌های شمالی کوهستان الوند به دلیل شرایط مناسب زیستی از دوران پیش از تاریخی تا کنون مورد توجه فرهنگ‌های انسانی بوده است، گفت: ازجمله مهم‌ترین محوطه‌های این دشت می‌توان به تپه‌های هگمتانه، پیسا، زینوآباد و خندان تپه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: خندان تپه بزرگترین محوطه مس‌وسنگی دشت همدان بهار با وسعتی بیش از پنج هکتار است که در داخل زمین‌های زراعی روستای امزاجرد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان قرار گرفته است.

مالمیر اضافه کرد: تعیین عرصه و حریم این تپه در سال جاری با تخصیص ۱۷۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بر اساس مطالعات سفالینه‌های سطحی این محوطه مربوط به دوران مس‌وسنگی تا دوران تاریخی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار