معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان باید غنی و اثربخش باشد و دستاورد‌های علمی و اخلاقی ارزشمندی برای آنان داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 15 July 2018
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان باید غنی و اثربخش باشد و دستاورد‌های علمی و اخلاقی ارزشمندی برای آنان داشته باشد.
 
به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: برنامه‌های اوقات فراغت باید روحیه دانش آموزان را تقویت کند به گونه‌ای که دانش آموزان از زمان خود بهره و لذت کافی را ببرند و به اهداف تربیتی نظام آموزشی نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری، ورزش و جوانان، کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه‌ها هم در کنار آموزش و پرورش به غنی سازی اوقات فراغت گروه‌های هدف خود اقدام کرده اند بیان کرد: جمع بندی از کار همه دستگاه‌ها در زمینه اوقات فراغت انجام می‌شود تا در پایان سال بتوان نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها را در این زمینه شناسایی کرد.

وی بر اجرای طرح هجرت در قالب برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: طرح هجرت در تحقق خودسازی و خودباوری دانش آموزان و پرکردن اثربخش اوقات فراغت دانش آموزان موثر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: بسیاری از دانش آموزان بعد از حضور در طرح هجرت می‌توانند استعداد‌های خود را کشف و از مهارت‌های خود در زمینه‌های دیگر استفاده کنند.

شاهرخی همچنین با اشاره به حضور اخیر سفرای کشور‌های خارجی در استان همدان گفت: حضور سفرای کشور‌های مختلف در استان همدان بسیار پربار بود و تفاهم نامه‌های مختلفی منعقد و گفت و گو‌های سازنده‌ای شکل گرفت که مقدمه‌ای برای برگزاری اجلاس وزاری گردشگری کشور‌های آسیایی و میزبانی نشست اجلاس سازمان جهانی گردشگری است.

وی اظهار داشت: همدان بیش از گذشته پویا و با نشاط برنامه‌های مختلف را در زمینه گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به پیش می‌برد و معرفی داشته‌های همدان به ملل مختلف در قالب رویداد همدان ۲۰۱۸ در استان شکل گرفته که رهاورد‌های بسیاری برای استان دارد.

وی اضافه کرد: تاثیر رویداد همدان ۲۰۱۸ در حوزه گردشگری و اقتصادی بسیار است و سفیرانی که به همدان سفر کردند مبلغان خوبی برای همدان می‌شوند.

شاهرخی تاکید کرد: یکی از حساس‌ترین محور‌های این رویداد بسترسازی برای جذب گردشگر خارجی و ارز آوری ملی است لذا باید برای ارتقای سهم گردشگر داخلی و خارجی تلاش کنیم.

** فعالیت ۲۴۱ پایگاه اوقات فراغت در همدان

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: همدان در طراحی و ارسال پوستر غنی سازی اوقات فراغت اولین استانی بود که در ابتدای شروع سال جاری این پوستر را طراحی و به ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان ارسال کرد و در این پوستر لوگوی همدان ۲۰۱۸ طراحی شده است.

عباس بهاری افزود: اگر برنامه ریزی مناسبی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت و ایام تابستان برای دانش آموزان نداشته باشیم این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۶۴ هزارو ۱۹ دانش آموز استان حدود ۷۹ هزارو ۱۴ دانش آموز معادل ۴۰ درصد دانش آموزان استان با محوریت دوره ابتدایی و متوسطه اول جذب برنامه‌های اوقات فراغت می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۴۵۷ عنوان برنامه در ۲۴۱ پایگاه اوقات فراغت به صورت تخصصی در استان پیش بینی شده است و سه هزار و ۷۰۲ مربی و ۲ هزار و ۸۲ نفر عوامل اجرایی در تابستان امسال درگیر برنامه‌های اوقات فراغت هستند.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال طرح هجرت در ۴۱۷ عرصه سازندگی در استان اجرا می‌شوند اظهار داشت: طرح هجرت با ۲۱۹ استادکار در ۲۱۰ آموزشگاه سطح استان همدان اجرا می‌شود.

** شورای سیاست گذاری اوقات فراغت در همدان شکل گیرد

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این نشست پیشنهاد کرد: شورای سیاست گذاری غنی سازی اوقات فراغت در استان شکل گیرد.

حجت الاسلام مرتضی حسنی حلم افزود: این شورای سیاست گذاری می‌تواند با محوریت تقسیم بندی جغرافیایی مراکز و تمرکز امکانات موجود در حوزه اوقات فراغت فعالیت کند.

گفتنی است؛ امسال پایگاه‌های غنی سازی اوقات فراغت با شعار حمایت از کار و تولید ایرانی و با محوریت مهارت آموزی، اشتغال و کارآفرینی در طول تابستان فعال هستند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۴ هزار دانش‌آموز در ۱۹ شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در ۲ هزار و ۵۹۴ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۱ درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و ۶۹ درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار