استاندار همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند مرکز گفت‌وگو، تعامل و گسترش تبادلات منطقه‌ای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد، گفت: سرمایه‌گذاران با اطمینان از بازگشت سود می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر: ۶۲۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ 14 July 2018

استاندار همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند مرکز گفت‌وگو، تعامل و گسترش تبادلات منطقه‌ای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد، گفت: سرمایه‌گذاران با اطمینان از بازگشت سود می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش تابناک همدان، محمدناصر نیکبخت در نشست مسوولان کشوری و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، افزود: به سرمایه‌گذاران اطمینان می‌دهیم این استان به مانند همه ایران امن است و بی‌دغدغه با اطمینان از بازگشت سود می‌توانند در این استان سرمایه‌گذاری کنند و از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی بهره‌مند شوند.

وی در نخستین اجلاس سفرای خارجی در همدان با محوریت رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸ اظهار داشت: میزبان ۴۸ نفر از سفیران و نمایندگان کشور‌های خارجی در ایران و شهر همدان هستیم و به این میزبانی می‌بالیم.

وی با قدردانی از اتاق بازرگانی که زمینه حضور سفرا و میهمانان خارجی را فراهم کرده است، گفت: این اجلاس مقدمه‌ای برای ۲ میزبانی بزرگ رویداد همدان ۲۰۱۸ است.
 
ایران منادی صلح و بشر دوستی است

وی در ادامه تصریح کرد: ایران همواره منادی صلح و بشردوستی بوده و افتخار می‌کنیم در سال ۲۰۱۸ همدان نماینده ایران بزرگ از سوی کشور‌های ACD به عنوان پایتخت گردشگری جهان و میزبان کشور‌های آسیایی است.

نیکبخت با اشاره به تاسیس دانشگاه D۸ در همدان نیز گفت: تاسیس این دانشگاه فرصتی است تا علاوه بر تعاملات علمی، ظرفیت استان در بحث گردشگری را تثبیت کند.

وی خاطر نشان ساخت: همدان در عرصه‌های کشاورزی، سفال، سرامیک، نیروگاه خورشیدی، گردشگری، معادن، علمی و پژوهشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی و تفریحی آماده همکاری با سرمایه‌گذاران خارجی کشور‌های دوست است.

استاندار با اشاره به اینکه همدان سرزمین دانشمندان، هنرمندان و صنعتگران ارزشمندی است که یادگار‌های ارزنده‌ای از خود به جای گذاشته‌اند، افزود: نام آن‌ها در تاریخ خدمت به بشریت می‌درخشد و همدان را به مهد فرهنگ بشردوستی تبدیل کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه ایران و ایرانی بشردوست است، همدان را نمونه و الگوی این بشردوستی دانست و افزود: برای نمونه جهان به نام حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا افتخار کرده و می‌کند.
 
صنایع دستی و مبل و منبت همدان شهرت جهانی دارد

وی خاطر نشان ساخت: همدان علاوه بر اینکه مهد هنر و اندیشه است مرکز سفال، صنایع دستی و مبل و منبت ایران است که شهرت جهانی دارد، شهر جهانی سفال لالجین و شهر ملی مبل و منبت ملایر نیز در استان همدان استقرار دارند.

وی ادامه داد: تویسرکان یکی از قطب‌های اصلی مبل و منبت است که نشان جغرافیایی دارد و به پایتخت طلای سبز (گردو) شهرت دارد و طولانی‌ترین غار آبی جهان در این استان قرار دارد.

استاندار همدان همچنین با اشاره به وجود تپه هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، تپه نوشیجان و مدفن حبقوق نبی در این استان گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان وجود دارد که بعید می‌دانم در هیچ کجای دنیا این همه شاخصه از آب و هوا و جاذبه‌های تاریخی و مشاهیر را در خود جای داده باشد.

وی در پایان با اشاره به گستردگی تاریخ مشاهیر و نخبگان و بزرگان همدان اظهار داشت: دانشنامه ۱۲۰ جلدی معرفی بزرگان استان همدان را در دست تدوین داریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار