رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه چرم همدان مورد بی‌مهری و بی‌توجهی زیادی قرارگرفته است، گفت: متأسفانه با غافل بودن برخی مسئولان و بی‌مسئولیتی بعضی افراد، چرم همدان به‌دست فراموشی سپرده‌شده بود که خوشبختانه با تلاش‌هایی که از سال ۹۳ انجام گرفت، جان تازه‌ای به صنعت چرم همدان بخشید.
کد خبر: ۶۲۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 11 July 2018

اصناف سربازان نظام اقتصادی کشور، سالهاست که به عنوان پیشگامان عرصه اقتصاد به فعالیت خود ادامه داده و در عرصه‌های مختلف همواره پیشرو هستند؛ و از نقشی که اصناف در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی دارند نباید غافل شد.

رییس اتحادیه کیف و کفش چرم همدان در گفتگو با تابناک همدان، با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: از قدیم الایام در استان همواره یک نوع فرصت سوزی وجود دارد که با توجه به رسالتی که به عهده رسانه‌ها است می‌توانند نقش به سزایی در احیای فرصت‌های از دست رفته، داشته باشند. 

احمد گازرانی با بیان اینکه اصناف مهمترین ستون هر کشور و جامعه‌ای محسوب می‌شوند، افزود: روز یکم تیر ماه در تقویم کشور به اصناف اختصاص داده شده و این روز را هر ساله گرامی می‌داریم و به اعتقاد بنده با توجه به نقش بی بدیل اصناف در همه عرصه‌ها یک روز کافی نیست بلکه برای قدردانی از اصناف باید دهه اصناف در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نخبه‌ها و معتمدین اصناف نقش به سزایی در مسایل و مباحث شهری می‌توانند داشته باشند، تصریح کرد: نباید از جایگاه اصناف غافل باشیم و باید شرایطی ایجاد شود که اصناف حضور بیشتری در مسایل شهری داشته باشند.
 
اصناف پیشانی اصلی گردشگری

گازرانی با اشاره به نقش اصناف در رویداد "همدان ۲۰۱۸" نیز گفت: اصناف پیشانی اصلی گردشگری یک شهر هستند و می‌توانند معرف یک شهر باشند، وقتی گردشگر وارد یک واحد صنفی می‌شود رفتار و برخوردی که با گردشگر می‌شود می‌تواند ملاک ارزیابی آن شهر باشد.

وی رویدادعظیم "۲۰۱۸ " را فرصت مناسبی برای معرفی تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان همدان دانست و افزود: با توجه به پیش رو بودن رویداد ۲۰۱۸  این فرصت طلایی است که نباید به سادگی از آن غافل شد، زیرا این موقعیت یک بار برای همدان پیش آمده و باید حداکثر استفاده را از این رویداد ببریم.

دبیر اتاق اصناف با اشاره به اقدامات اتاق اصناف در راستای برنامه‌های رویداد"۲۰۱۸" گفت: از اقداماتی صورت گرفته می‌توان به کمیته گردشگری اشاره کرد که از سال گذشته کلید خورده و در حال آماده کردن اصناف برای برخورد با توریسم و گردشگران است و باید مترجم‌های خوبی در بازار داشته باشیم که رابط بین بازار و گردشگر باشد.

وی ضمن پیشنهاد اسپانسری اصناف جهت تبلیغات در ورودی‌های شهر نیز گفت: اگر صنوف مختلف در ورودی‌های شهر اسپانسر باشند بازتاب‌های خوبی خواهد داشت.

گازرانی خاطر نشان ساخت: متولیان امر گردشگری زیر ساخت‌های بازار را باید آماده کنند و با توجه به اقدامات انجام شده انتظارات بیشتری می‌رود.

وی یاد آور شد: در حال حاضر بازار همدان باید مسقف شده و کار‌های زیبا سازی و تعویض کرکره‌ها و نورپردازی آن شروع شود و مسئولان می‌توانند با کمک هیات امنای اصناف و خود اصناف نواقص موجود در بازار را رفع کنند.
 
اصناف دچار بروکراسی اداری

گازرانی با اشاره به اینکه مدیران همکاری لازم را با اصناف ندارند، خاطر نشان ساخت: متاسفانه اصناف برای گرفتن مجوز‌ها و تاییدیه‌ها و یا گرفتن تسهیلات بانکی دچار بروکراسی اداری هستند و مدیران همکاری لازم را با اصناف ندارند.

وی با اشاره به دیگر مشکلات اصناف نیز گفت: اصناف در کنار ظرفیت‌ها مشکلاتی از قبیل، مالیات وعوارض شهرداری‌ها و مزاحمت‌های دستفروشان را دارند که انتظار داریم ادارات متولی بیشتر از گذشته به مشکلات اصناف توجه کنند.

گازرانی با انتقاد از بی مهری برخی مدیران و دستگاه‌ها نسبت به اصناف تصریح کرد: اغلب مدیران و دستگاه‌ها زمانی به یاد اصناف می‌افتند که نیاز داشته باشند.

رییس اتحادیه کیف، کفش و چرم استان همدان، تصریح کرد: اصناف با توجه به شرایط کشور در بحث سیاسی و فرهنگ سازی و بحث حمایت از کالای ایرانی و هدفمند کردن یارانه‌ها و خیلی از مسایل کشور حضور چشمگیری داشته است و نباید از نقش اصناف غافل شد.

وی با بیان اینکه امسال سال سختی برای تولید کنندگان بود، تصریح کرد: تولید کنندگان و مردم فشار‌های اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند و با توجه به پیش رو بودن شهریور ماه که خانواده‌ها آماده بازگشایی مدارس می‌شوند دولت باید نسبت به این مساله توجه ویژه داشته باشد و یارانه خارج از روال در اختیار مردم قرار دهد.

گازرانی خاطر نشان ساخت: اگر مدیران می‌خواهند کاری برای مردم انجام دهند باید در این برهه از زمان با توجه به مشکلات اقتصادی، تورم، تحریم و ... بخشی را فدای مردم کنند و اجازه ندهند بیشتر از این مردم در سختی باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مشکلات مسکن اشاره کرد و افزود: مدیران به بازار مسکن رسیدگی نمی‌کنند، تبعات گرانی‌ها بر روی مردم اثرات سو دارد و باید فکر اساسی برای مهار این افزایش قیمت‌ها شود.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش اصناف ضعیف عمل کرده ایم، خاطر نشان ساخت: بخشی که باید صرف آموزش اصناف شود متاسفانه پرداخته نشده و افسردگی خاصی در بازار وجود دارد.
 
جو روانی بازار همدان نیاز به یک جراحی عظیم دارد

گازرانی با اشاره به افسردگی موجود در بین کسبه بازار نیز افزود: جو روانی بازار همدان نیاز به یک جراحی عظیم دارد و باید  روانشناسی وارد بازار کنیم تا بتوانیم  نشاط را در بازار  احیا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت چرم در همدان نیز گفت: صنعت چرم یکی از صنایع قدیمی در استان است که با غفلت برخی از مسؤولان به فراموشی سپرده شده بود.

رییس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان خاطر نشان ساخت: با توجه به افزایش قیمت دلار، واردات مواد اولیه چرم کاهش پیدا کرده و قیمت تمام شده کالا‌های چرم مقرون به صرفه نیست.

وی یکی از مشکلات صنعت چرم را عدم وجود نقدینگی و سرمایه در گردش اعلام کرد و افزود: خوشبختانه کنسرسیوم چرم در همدان تشکیل شده و اهداف خوبی را جهت ترفیع مشکلات صنعت چرم دنبال می‌کند و هدف اصلی ان صادرات چرم است.

دبیر اتاق اصناف همدان خاطر نشان ساخت: چرم همدان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به خواستگاه آن واستاد کاران به نامی که همدانی هستند جزء صنعت پر رونق محسوب شده و قابلیت ارتقا و رشد زیادی دارد.

گازرانی با اشاره به شورای راهبردی صنعت چرم نیز گفت: در حال حاضر پنج شهر همدان، مشهد، تبریز، تهران و زنجان اعضای شورای راهبردی صنعت چرم کشور هستند و تمام تصمیم گیری‌ها برای این صنعت از سوی این شورا انجام می‌گیرد.
 
فعالیت ۱۵۰۰ واحد صنفی در صنعت چرم

وی با اشاره تعداد خانوار‌های شاغل در این صنعت نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ خانوار در استان و در شهر همدان با ۱۵۰۰ واحد صنفی در این رسته مشغول هستند و هزار واحد زیر مجموعه اتحادیه هستند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه چرم همدان مورد بی مهری و بی توجهی زیادی قرار گرفته است، گفت: متاسفانه با غافل بودن برخی مسئولان و بی‌مسئولیتی بعضی افراد، چرم همدان به دست فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه با تلاش‌هایی که از سال ۹۳ انجام گرفت، جان تازه‌ای به صنعت چرم همدان بخشید.

وی متذکر شد: با توجه به رکود اقتصادی که در کشور وجود دارد و خیلی از رسته‌ها قادر به فعالیت نیستند و بسته‌های حمایتی نیز جوابگوی آن‌ها نیست بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بسته‌های حمایتی به رسته‌هایی مثل چرم اختصاص داده شود که سود و ارز آوری خوبی دارد.

گازرانی در پایان از صندوق کار آفرینی امید، شرکت شهرک‌ها، سازمان صنعت و معدن و سازمان فنی و حرفه‌ای استان همدان جهت همکاری خوب و مناسبی که با اصناف و اتحادیه داشتند تقدیر کرد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار