رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: گوشت بوقلمون دارای کمترین میزان کلسترول است که برای بیماران قلبی- عروقی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 10 July 2018
رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: گوشت بوقلمون دارای کمترین میزان کلسترول است که برای بیماران قلبی- عروقی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، ترکمان در حاشیه بازدید از طرح پرورش بوقلمون شهرستان نهاوند، با بیان اینکه بوقلمون از پرنده‌های نیمه‌سنگین به شمار می‌آید و دارای نژاد‌های متنوعی است، اظهار کرد: وزن بوقلمون ماده در نژاد‌های سنگین در سن ۱۸ هفتگی در حدود ۹ تا ۱۰ کیلو گرم است و وزن بوقلمون نر به ۱۴ تا ۱۵ کیلوگرم می‌رسد.

وی با بیان اینکه لاشه گوشت بوقلمو ن. شامل ۶۰ درصد گوشت سفید و ۴۰ درصد گوشت قرمز است که مزه این دو نوع گوشت از یکدیگر متمایز و بسیار لذیذ است، تصریح کرد: گوشت بوقلمون از نظر پرتوئین، املاح و اسید آمینه بسیار غنی و دارای کمترین میزان کلسترول است که برای بیماران قلبی- عروقی گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

ترکمان بیان کرد: با توجه به محاسن گوشت این پرنده و اشتغالزایی که در پی دارد، اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان نهاوند اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و احداث ۲ واحد صنعتی و ۳ واحد کوچک روستایی در زمینه پرورش بوقلمون کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از واحد‌های کوچک روستایی پرورش بوقلمون در روستای کفراش متعلق به محمد ایرانفر است، یادآور شد: این جوان فعال در مرحله نخست با ۱۰۰ قطعه بوقلمون آغاز به کار کرد و با توجه به تلاش و درآمد‌زایی و رضایتی که از کار حاصل شد، در مرحله دوم پرورش ۱۰۰۰ قطعه را در برنامه قرار داد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان نهاوند در پایان ابرازامیدواری کرد: جوانان جویای‌کار این شهرستان با الگوبرداری از این چنین طرح‌های موفق با تلاش و همت مضاعف به رفع مشکل بیکاری و ایجاد منبع درآمد کمک شایانی کنند.

گفتنی است؛ اداره بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان نهاوند آمادگی کامل در جهت استقبال و راهنمایی از علاقمندان به این طرح‌ها را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار