معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از معرفی ۶ پروژه منتخب دانش‌آموزی استان در جشنواره جابربن حیان به دبیرخانه کشوری خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 10 July 2018
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان از معرفی ۶ پروژه منتخب دانش‌آموزی استان در جشنواره جابربن حیان به دبیرخانه کشوری خبر داد.

به گزارش فارس، یاسر نانکلی با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان باعث تعمیق یادگیری می‌شود و آن را مادام‌العمر می‌کند، اظهار کرد: با بررسی ۹۲ پروژه راه یافته به مرحله استانی، ۶ پروژه منتخب دانش‌آموزی استان در جشنواره جابربن حیان به دبیرخانه کشوری معرفی شدند.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل چاله‌یاب از شهرستان ملایر، عصای جادویی از منطقه سردرود، مچ‌بند هوشمند از منطقه سامن، گاز پیازگیر از فامنین در قسمت طراحی و ساخت و دو طرح مایع جادویی و اعجاز درخت سبز از ناحیه یک و ۲ در قسمت آزمایش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه باید کاری کنیم که دانش‌آموزان ما نسبت به حداقل‌ها راضی نباشند و برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنند، گفت: چشمه‌های موفقیت در جشنواره جابربن حیان به جوشش درمی‌آید.

وی با بیان اینکه زمانی که دانش‌آموز از وضعیت ناراضی باشد به فکر حل آن خواهد بود، گفت: بدترین حالت این است که همه چیز برای دانش‌آموز خوب و ایده‌آل تلقی شود که با این وجود دیگر هیچ فکری در زمینه حل مشکلات موجود ایجاد نخواهد شد.

نانکلی با اشاره به اینکه باید در ذهن جوانان و نونهالان ایده‌ای شکل گیرد و یاد بگیرد که پروژه‌های علمی را چگونه انجام دهد، عنوان کرد: یکی از اتفاقات مثبت جشنواره جابربن حیان تقویت روحیه خودباوری است که باید این مهم را در بین دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم اهداف عالی آموزش و پرورش را درک کرده و ایده‌های خود را برای نسل جدید بیان کرده و امکان ایده‌های جدید را در آن‌ها القا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار