رئیس تعاون روستایی رزن گفت: امسال در راستای خرید گندم از کشاورزان ۱۴ مرکز خرید در شهرستان رزن پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۲۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 10 July 2018
رئیس تعاون روستایی رزن گفت: امسال در راستای خرید گندم از کشاورزان ۱۴ مرکز خرید در شهرستان رزن پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، رضا وثاقتی  با بیان اینکه ظرفیت انبار‌های مسقف و روباز این شهرستان ۱۸۰ هزار تن است، افزود: ظرفیت انبار‌های مسقف و روباز شهرستان رزن در سال جاری به ۱۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی افزود: برای خرید گندم و جو از کشاورزان ۱۴ مرکز خرید پیش‎بینی شده که به صورت شبانه‎روزی کار خرید گندم از کشاورزان را انجام خواهند داد.

رئیس تعاون روستایی شهرستان رزن گفت: از این تعداد مراکز خرید گندم هشت مرکز اصلی و ۶ مرکز فرعی در سطح شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: چینش مراکز خرید گندم به نحوی است که اکثر کشاورزان در کمترین زمان به این مراکز دسترسی خواهند داشت.

وثاقتی با بیان اینکه کمیسیون جداگانه‎ای نیز برای خرید جو در سطح شهرستان تشکیل خواهد شد، افزود: از دهم تیرماه کار برداشت گندم در رزن آغاز شده که همزمان نیز عملیات خرید تضمینی این محصول در مراکز فروش در دست انجام است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شد، ادامه داد: گندم خریداری شده در سال گذشته بهترین نوع گندم در سطح استان بود.

وی در ادامه افزود: شهرستان در سال گذشته رتبه‌ی نخست استان در خرید تضمینی گندم را داشته است.

رئیس تعاون روستایی رزن با اشاره به تعیین قیمت گندم توسط دولت اظهار کرد: امسال قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت در بهترین شرایط یک‌هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است و با توجه به کیفیت و میزان سن‌زدگی که توسط کارشناسان اتحادیه تعاون روستایی که در مراکز خرید وجود دارد مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد، قیمت نهایی آن اعلام می‌شود.

وی از پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در شهرستان خبر داد و گفت: به علت بارش مناسب نزولات آسمانی امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید و در نتیجه افزایش خرید را از کشاورزان شاهد هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار