رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: دانش آموز ساوه‌ای که با یک ربات تلگرامی به ۲۵۰ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتا همدان دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 10 July 2018
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: دانش آموز ساوه‌ای که با یک ربات تلگرامی به ۲۵۰ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتا همدان دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد اظهار داشت: این جوان با بار گذاری یک ربات تلگرامی در فضای مجازی تحت عنوان «صیغه یاب» جوانان را به دانلود آن سوق می‌داد.

وی اضافه کرد: این فرد هزینه عضویت در این کانال را ۲۰ هزار ریال در نظر گرفته بود که رقم اندک موجب وسوسه عده‌ای برای استفاده از این ربات شده بود.

رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: کاربران برای عضویت در این کانال باید وارد یک صفحه جعلی شده و مشخصات حساب بانکی خود را وارد می‌کردند؛ غافل از اینکه با این اقدام اطلاع بانکی خود را در اختیار این نوجوان قرار می‌دهند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این نوجوان برای جذب مخاطب ابتدا اقدام به سرقت عکس دختران از دیگر صفحه‌های اجتماعی و فضا‌های مجازی کرده و آن‌ها را به عنوان گزینه صیغه معرفی می‌کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی صفحات جعلی توسط تیم‌های فنی پلیس فتا، این فرد شناسایی و با دستور مقام قضایی عوامل پلیس فتا همدان وی را که در ساوه ساکن بود، دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد اظهار داشت: این جوان به مقر انتظامی همدان منتقل شد و در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که موجودی تمامی حساب‌های بانکی را بررسی و تاکنون ۶۰ میلیون ریال سرقت کرده است.
 
وی بیان کرد: با این وجود بررسی دقیق درباره میزان سرقت از حساب‌های بانکی در حال انجام است و متهم با حکم قاضی راهی کانون اصلاح و تربیت شد.

به گزارش ایرنا هفته گذشته نیز یک نوجوان ۱۵ ساله ساکن یکی از استان‌های همجوار که با راه اندازی یک سایت جعلی به ۶۰۰ حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، توسط پلیس فتا همدان دستگیر شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار