مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان گفت: لایحه‌ای از سازمان دهیاری و شهرداری‌ها در کمیسیون مربوطه هیئت دولت تصویب شده که در دست پیگیری و بررسی بوده و آیتم‌های خوبی در این لایحه درنظر گرفته‌اند که با توجه به سوابق و شاخص‌های فعال بودن دهیاران به طور حتم به‌زودی ثبات شغلی دهیاران به ثمر خواهد نشست.
کد خبر: ۶۲۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 08 July 2018
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری همدان گفت: لایحه‌ای از سازمان دهیاری و شهرداری‌ها در کمیسیون مربوطه هیئت دولت تصویب شده که در دست پیگیری و بررسی بوده و آیتم‌های خوبی در این لایحه درنظر گرفته‌اند که با توجه به سوابق و شاخص‌های فعال بودن دهیاران به طور حتم به‌زودی ثبات شغلی دهیاران به ثمر خواهد نشست.

به گزارش ایسنا، ظاهر پورمجاهد در همایش دهیاران بخش مرکزی و پیرسلمان شهرستان اسدآباد، افزود: ثبت سامانه بودجه سال ۹۷ و ثبت تفریغ بودجه سال گذشته به عنوان امتیازی خواهد بود که به ثبات شغلی دهیاران کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم بسیار و بودجه‌ها کم و محدود هستند، خاطرنشان کرد: دهیاران زمانی موفق خواهند بود که پتانسیل‌های روستای خود را شناخته و مشکلات روستا را برای مرتفع کردن در اولویت قرار دهند و در راستای کار‌های خود برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه ۴۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری بودجه جاری و ۶۰ درصد دیگر عمرانی و زیرساختی است، ادامه داد: منابع دهیاری‌ها از چند محل از جمله از محل عوارض، مالیات بر ارزش‌افزوده و سرانه‌هایی که دولت به استناد قانون برنامه ششم به حساب واریز می‌کند، تأمین می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: سال گذشته بیش از ۲۵ روستای سطح استان همدان با همت دهیاران از طریق اعتبارات قیر اعتباری از محل منابع ملی و استانی آسفالت شدند که در این راستا شهرستان اسدآباد بیشترین رکورد را در عملیات عمرانی در قالب آسفالت داشته است.

حسن ظفری تصریح کرد: در ۳ سال گذشته ۳۴۶ روستا از قیر اعتباری در استان استفاده کردند که در این راستا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع عملیات آسفالت اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تخصیص اولیه بنیاد مسکن استان همدان ۸.۵ میلیارد تومان بوده که این میزان تخصیص به واسطه زحمات دهیاران به ۱۹ میلیارد تومان ارتقاء یافت.

ظفری با بیان اینکه بستر خوبی برای نوسازی و بهسازی مساکن روستایی فراهم شده است، یادآور شد: در اسدآباد در فرآیند نوسازی و بهسازی مساکن روستایی کمتر توجه شده که نیازمند اقدام در این امر مهم خواهد بود و دهیاران در فرهنگسازی روستائیان برای مقاوم‌سازی مساکن از نقش پررنگی برخوردار هستند.

بخشدار مرکزی اسدآباد هم تعداد روستا‌های اسدآباد را ۱۰۲ روستا اعلام کرد و گفت: جمعیتی افزون بر ۴۷ هزار نفر شامل ۱۳ هزار و ۵۸۰ خانوار در دو بخش مرکزی و پیرسلمان اسدآباد ساکن بوده که ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را روستائیان تشکیل داده‌اند.

سلیمان نظری‌دوست با اشاره به فعالیت ۵۶ دهیار فعال در سطح روستا‌های اسدآباد به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت، اضافه کرد: در ۳۰ روستای بخش مرکزی و پیرسلمان کار عمرانی آغاز شده و رو به اتمام است.

وی برنامه‌محوری را سرلوحه کار بخشداری‌های این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: از دهیاران می‌خواهیم به جدیت تمام بحث اشتغال روستایی سطح روستا‌های خود را پیگیری کنند.

نظری‌دوست با تأکید بر اینکه حفظ و حراست از بیت‌المال در دستور کار بخشدارهاست، یادآور شد: با بازدید‌های انجام شده در برنامه دهگردشی از روستا‌های بخش مرکزی دفن زباله، آب شرب، تیر برق‌های مزاحم، عدم آنتن‌دهی موبایل و شبکه‌های صداوسیما، لایروبی قنوات و حفاظت از منابع طبیعی از جمله مشکلات برخی از روستا‌ها بوده که باید نسبت به مرتفع شدن این معضلات توجه ویژه‌ای شود.

در پایان از دهیاران نمونه بخش مرکزی و پیرسلمان اسدآباد تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار