نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن کلانشهر همدان روستا‌های دهپیاز، جورقان، گراچقاه و امزاجرد را به باغ شهر تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۶۲۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 08 July 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن کلانشهر همدان روستا‌های دهپیاز، جورقان، گراچقاه و امزاجرد را به باغ شهر تبدیل می‌کند.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مردم روستای دهپیاز گفت: اجرای سیستم فاضلاب این روستا بیش از ۱۰ میلیاردتومان اعتبار نیاز داشت که در حال حاضر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی فاضلاب این روستا تامین اعتبار شده که رقم خوبی است.

وی بابیان اینکه در خصوص آسفالت جاده روستا نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است، گفت: اقدامات در این زمینه پس از اتمام عملیات ساماندهی فاضلاب روستایی شروع می‌شود.

با اجرایی شدن کلانشهر همدان روستا‌های دهپیاز، جورقان، گراچقاه و امزاجرد داخل رینگ سوم قرار می‌گیرند و جزء کلانشهر می‌شوند.

حاجی بابایی در خصوص برنامه‌های توسعه روستای دهپیاز نیز بابیان اینکه از ۱۰ سال قبل مکاتبات لازم برای شهر شدن دهیپاز انجام شده است، گفت: با اجرایی شدن کلانشهر همدان روستا‌های دهپیاز، جورقان، گراچقاه و امزاجرد داخل رینگ سوم قرار می‌گیرند و جزء کلانشهر می‌شوند.

وی اظهار داشت: در طرح جامع کلانشهر همدان روستا‌ها به باغ شهر همدان تبدیل می‌شوند به این معنا که حالت روستایی خود را نگه میدارند، اما از امکانات و خدمات شهری استفاده می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منافع همه در اجرای مقوله کلانشهر است که با پیشرفت پروژه‌ها در چند ماه آینده ارزش واقعی خود را نشان می‌دهد، تاکید کرد: همدان و بخش مرکزی و کل استان با اجرای پروژه‌های ملی پیش بینی شده به ویژه کلانشهر همدان اعتبار و جایگاه ملی می‌یابد.

حاجی بابایی در رابطه با مشکلات آب شرب روستا نیز گفت: در این زمینه گام‌هایی برداشته شده و جلسات متعددی با مسئولین داشته ایم و خوشبختانه دستاورد‌های بسیار مطلوبی نیز کسب شده است.

پروژه آبرسانی همدان فعال شد 

ویبابیان اینکه پروژه آبرسانی همدان چند سال متوقف شده بود که به یاری خدا دوباره فعال شد، گفت: این پروژه در حال حاضر با وضعیت مطلوبی پیش می‌رود.

وی در تبیین این موضوع گفت: پیگیری شده و ۵۲ میلیون مترمکعب آب شرب به همدان انتقال می‌یابد و بااین اقدام مشکلات شرب و کشاورزی و صنعت برطرف خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اشتغال جوانان نیز صحبت کرد و گفت: در نشست با وزاری کار و نفت و صنعت که هفته گذشته صورت گرفت، منطقه ویژه اقتصادی و دو پتروشیمی و یک پالایشگاه نفت که اشتغالزایی بسیار خوبی خواهد داشت مصوب شد که فرصت خوبی برای اشتغال جوانان خواهد بود.

وی بیان داشت: در کنار اشتغال در صنعت توسعه بخش کشاورزی نیز بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد و باید آسیب‌ها و فرصت‌های توسعه کشاورزی بررسی و با ارائه راهکار‌هایی مبتنی بر موقعیت بومی همدان به توسعه کشاورزی و اشتغال پایدار و بازار منطقه‌ای و ملی در این بخش نیز بیندیشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار