رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران با بیان اینکه ایجاد شغل در حوزه اصناف ارزانتر از سایر بخش هاست، گفت: در صورت هدایت بخشی از سرمایه گذاری به سمت اصناف می‌توان بهره بیشتری در عرصه اشتغال و تولید ببریم.
کد خبر: ۶۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 07 July 2018
رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران با بیان اینکه ایجاد شغل در حوزه اصناف ارزانتر از سایر بخش هاست، گفت: در صورت هدایت بخشی از سرمایه گذاری به سمت اصناف می‌توان بهره بیشتری در عرصه اشتغال و تولید ببریم.

به گزارش ایرنا، سیدجواد احمدی در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف که در همدان برگزار شد، به جایگاه قابل توجه اصناف در زمینه اشتغال و تولید اشاره و اضافه کرد: ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به واحد‌های صنفی است.

وی اظهار داشت: ۴۸۰ هزار واحد صنفی در زمینه تولید و خدمات فنی فعالیت می‌کنند و به لحاظ وابسته نبودن در تامین مواد اولیه با خارج، می‌توانند در شرایط کنونی به کمک اقتصاد کشور بیایند.

احمدی خاطرنشان کرد: واحد‌های صنفی تولیدی و فنی، حتی قادر به تامین برخی مواد اولیه کارخانجات و صنایع کشور هستند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران به نوسازی واحد‌های صنفی تاکید کرد و گفت: با همراهی و تعامل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز می‌توان نیازمندی‌های واحد‌های صنفی را برآورده ساخت.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری در نوین سازی و ارتقا بهره وری اصناف نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری مفید و سودمند محسوب می‌شود.

احمدی به برخی نگرانی‌های اصناف از توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و افزود: اقبال مصرف کننده‌ها به سمت فروشگاه‌های مدرن موجب کاهش مشتری واحد‌های صنفی سنتی شده است.

وی خطاب به اینگونه صنوف گفت: اصناف سنتی باید تجربه خود را با دانش جوانان تلفیق کرده و آمادگی کسب و کار‌های جدید و اینترنتی که مطلوب جامعه است، را داشته باشند.

رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران اضافه کرد: اصناف اصیل و قدیمی باید آمادگی ذهنی و فکری برای ورود به تعاملات اقتصادی نوین را در خود ایجاد کنند وگرنه از چرخه بازار حذف می‌شوند.

احمدی به قابلیت‌های اصناف همدان اشاره کرد و گفت: در بعضی رسته‌ها مانند صنایع دستی اصناف همدان می‌توانند اثربخشی بیشتری داشته و سرآمد کشور باشند.

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی فعال در سراسر کشور وجود دارد که در قالب هفت هزار و ۶۰۰ اتحادیه صنفی ساماندهی و توسط ۴۰۰ اتاق اصناف مدیریت می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار