دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پرداخت وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته خبر داد و گفت: افراد دارای گواهی مهارت از فنی و حرفه‌ای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 05 July 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از پرداخت وام خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته خبر داد و گفت: افراد دارای گواهی مهارت از فنی و حرفه‌ای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم ، سید رسول حسینی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از امضای تفاهم‌نامه بین شورای مبارزه با مواد مخدر کشور و بانک کارآفرین خبر داد و اظهار داشت: معتادان بهبود یافته پس از گذشت یک تا دو ماه از بهبودی و ارائه گواهی‌نامه مهارت از فنی و حرفه‌ای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته به ۳۰ نفر این وام را پرداخت کرده‌ایم که امیدواریم این رقم امسال افزایش یابد و سایر دستگاه‌ها هم در این زمینه به ما کمک کنند.

حسینی با تأکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر و بهبودیافتگان بیان کرد: برخی افراد از دادن اطلاعات فردی خودداری می‌کنند.

وی اعلام کرد: همدان از استان‌های پاک بوده و درصد آلودگی جمعیت استان به مواد مخدر نسبت به سایر استان‌ها کمتر است به طوری که ۲۱۵ معتاد متجاهر در استان وجود دارد.

۱۳۳۵ نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش شدند

مدیر کل بهزیستی استان همدان هم گفت: سه کمپ ترک اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر افتتاح شده که یکی از آن‌ها برای زنان است.

حمیدرضا الوند افزود: کمپ‌های ترک اعتیاد استان در سال ۹۵، ۴۷۲ نفر، سال گذشته ۶۷۱ و سه ماهه امسال ۲۱۳ نفر را پذیرش کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال به ۶۵۰ نفر برسد.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰۰ نفری مرکز ماده ۱۶ همدان هم افزود: با این وجود تا پایان خرداد بیش از ۲۰۰ نفر از این مرکز خدمات دریافت کرده‌اند.

الوند با بیان اینکه براساس قانون اگر یک معتاد متجاهر برای بار سوم دستگیر شود، مجرم محسوب می‌شود، اعلام کرد: آمار سال ۹۶ نشان می‌دهد که ۱۰۱ نفر دو بار، ۴۱ نفر سه بار، ۱۲ نفر چهار بار، ۴ نفر ۵ بار و ۸ نفر ۶ بار دستگیر شده‌اند.

تولید ۷ هزار دقیقه برنامه در حوزه مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به اعتبارات این حوزه هم مطرح کرد: سال گذشته ۳۵۷ برای مرکز ماده ۱۶ و ۶۰ میلیون تومان اعتبار متمرکز ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر بوده و اعتبار برنامه‌های اجتماع‌محور هم به ۸۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

الوند اعلام کرد: برای امسال هم یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون تومان نیاز است که باوجود پیگیری مکرر از شورای مبارزه با مواد مخدر کشور برای افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ تاکنون موفق نشده‌ایم.

وی از ایجاد زمینه اشتغال افراد در کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: تولید پوشاک، جوراب‌بافی و نانوایی برای معتادان در حال ترک راه‌اندازی شده به طوری‌که نان موردنیاز کمپ‌ها را خود افراد تهیه می‌کنند.

نماینده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز همدان هم از تولید ۷ هزار و ۱۲۰ دقیقه برنامه در حوزه مواد مخدر برای سال ۹۶ خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون هم ۷۲۰ دقیقه برنامه تولید شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار