همدان از هفته آینده میزبان اردوی تیم‌های ملی سنگنوردی و شمشیربازی خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 05 July 2018


همدان از هفته آینده میزبان اردوی تیم‌های ملی سنگنوردی و شمشیربازی خواهد بود.

به گزارش فارس، اداره کل ورزش و جوانان استان همدان را باید یکی از دستگاه‌های فعال در رویداد «همدان، ۲۰۱۸» دانست. شاید این اداره نقش آنچنانی در این رویداد نداشته باشد، اما به‌واسطه آن نهایت تلاش خود را داشته تا از ظرفیت‌های این استان در راستای معرفی هرچه بهتر این خطه در حوزه‌های مختلف به‌خصوص زیرساختی ورزش بهره ببرد.

در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان استان همدان باب مذاکره و رایزنی با فدراسیون‌های مختلف ورزشی را طی چندماه اخیر باز کرده و موفق به اخذ میزبانی از اردو‌های تیم‌های ملی و مسابقات مختلف ورزشی شده است.

از یک‌سو برخورداری از زیرساخت‌های مناسب ورشی در همدان دست متولیان را باز گذاشته تا برای میزبانی از اردو‌ها و مسابقات مختلف ورزشی دغدغه و مشکل آنچنانی نداشته باشند.

در سال جدید اردوی تیم‌های ملی تیراندازی‌باکمان و وزنه‌برداری در همدان دایر شده و از هفته آینده نیز شاهد برپایی اردوی تیم‌های ملی سنگ‌نوردی و شمشیربازی در همدان خواهیم بود.

نزدیکی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و فشردگی تمرینات و اردو‌های تیم ملی موجب شده تا سرمربیان و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی برای تنوع بیشتر در تمرینات و تقویت آمادگی ملی‌پوشان، استان‌های مختلف را برای برپایی اردو انتخاب کنند و همدان به خاطر برخورداری از امکانات مناسب و البته آب‌وهوای ایده‌آل یکی از این مقصدهاست.

*اردوی تیم ملی سنگ‌‎نوردی با ۹ ملی‌پوش

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: پنجمین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی سنگ نوردی کمباین برای اعزام به بازی‌های ۲۰۱۸ آسیایی جاکارتا در همدان برگزار خواهد شد.

رسول منعم با بیان اینکه این اردو از ۱۶ تیرماه در سالن سنگ‌نوردی فرهاد همدان دایر خواهد شد، اظهار کرد: این مرحله از اردوی آماده‌سازی تا ۲۲ تیرماه جاری در سالن سنگنوردی فرهاد با حضور ۹ سنگ‌نورد ملی پوش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم ملی سنگ‌نوردی کشورمان برای حضور قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌شود، تصریح کرد: راحیل رمضانی و متین بیات دو سنگ‌نورد خوب استان نیز نماینده همدان در این اردو خواهند بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: آرتیمس فرشادیگانه سرمربی تیم ملی در این اردو خواهد بود و زهرا بهرامی و اکبر ثابت‌کار دو مربی همدانی نیز در کادر مربی‌گری تیم ملی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه از چهار اردوی گذشته تیم ملی سه اردو در همدان دایر بوده است، خاطرنشان کرد: سالن سنگ‌نوردی زنده یاد فرهاد میرزاجانی همدان با برخورداری از استاندارد‌های بین المللی بهترین موقعیت را برای برپایی اردوی تیم‌های ملی سنگ‌نوردی کشور فراهم ساخته و اکنون به عنوان پایگاه قهرمانی این رشته در سطح کشور حائز اهمیت است.

*شمشیربازان تیم ملی در همدان

منعم در ادامه عنوان کرد: با اعلام رئیس فدراسیون شمشیربازی و برای حمایت بهتر از روند رو به رشد ورزش شمشیربازی همدان و در راستای رویداد همدان‌۲۰۱۸ از هفته آینده اردوی تیم ملی بزرگسالان در این شهر برگزار می‌شود.

وی گفت: همدان با داشتن زیرساخت‌های خوب در ورزش شمشیربازی توانسته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشد؛ و برای حمایت بهتر از روند رو به رشد این رشته و در راستای رویداد همدان‌۲۰۱۸ اردوی تیم ملی بزرگسالان از سوی فدراسیون به همدان اعطا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: انتظار می‌رود با حمایت‌های مناسب، شاهد پرورش قهرمانان بیشتر در شمشیربازی همدان هم باشیم.

*میزبانی‌هایی به بهانه همدان ۲۰۱۸

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رویداد «همدان، ۲۰۱۸» گفت: آماده میزبانی‌های ملی و بین‌المللی در قالب عنوان رویداد «همدان، ۲۰۱۸» پایتخت گردشگری آسیا در همدان هستیم.

منعم افزود: زیرساخت‌های بسیار خوبی برای میزبانی‌های ملی و بین‌المللی داریم و با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز میزبانی‌های مختلف ملی و بین‌المللی را تجربه کردیم، تصریح کرد: همدان با قابلیت چهارفصل آب و هوای مساعد، فضا‌های ورزشی مطلوب و نیز سطح کیفی لازم در رویداد‌های ورزشی بهترین استان در برگزاری اردو‌های تیم ملی و مسابقات مختلف ورزشی است.

*در کشور بهترین شرایط زیرساختی را داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با بیان اینکه به لحاظ زیرساختی و سخت‌افزاری بهترین شرایط را بین استان‌های کشور داریم، تاکید کرد: خوشبختانه بستر‌های لازم برای پیشرفت تمام رشته‌های ورزشی همدان با تکیه بر همین زیرساخت‌ها مهیاست.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اینک ۳۲ هیات ورزشی استان سالن اختصاصی دارند، افزود: واگذاری سالن‌های ورزشی به هیات‌ها فرصت بسیار مناسبی است که در ارتقای سطح فنی و تخصصی رشته خود بتوانند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

منعم در ادامه به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم اشاره کرد و گفت: از سال گذشته ۴۳ مستعد ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شناسایی شد که تاکنون عملکرد درخشانی را در کسب سهمیه به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه ورزش استان همدان به نسبت دوره گذشته بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با رشد ۳۰۰ درصدی کسب سهمیه حضور در مسابقات برخوردار است، عنوان کرد: حضور موفق در این رقابت‌ها را هدفگذاری کرده‌ایم و امیدوارم ورزشکاران همدانی بتوانند خوش رنگ‌ترین مدال‌های این دوره از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی را کسب کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار