رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دانشکده D۸ در همدان راه‌اندازی شده و فعالیت خود را از مهرماه امسال آغاز می‌کند.
کد خبر: ۶۲۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 05 July 2018
رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دانشکده D۸ در همدان راه‌اندازی شده و فعالیت خود را از مهرماه امسال آغاز می‌کند.

به گزارش تسنیم، یعقوب محمدی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌گذاری شده و قرار بود دانشگاهی متفاوت از دیگر دانشگاه‌های کشور باشد.

 وی بابیان اینکه قرار بود دانشگاه بوعلی سینا منطقه محور بوده و با بررسی مشکلات منطقه، آن‌ها را برطرف کند افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی مسیر دانشگاه تغییر کرد و همانند دیگر دانشگاه‌های کشور توسعه یافت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اعلام اینکه هم‌اکنون دانشگاه بوعلی سینا ۱۳ دانشکده شامل ۴ دانشکده اقماری و ۹ دانشکده اصلی دارد گفت:در این دانشگاه ۱۲ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳ هزار نفر از دانشجویان در مقطع تکمیلی تحصیل می‌کنند و مابقی در مقطع کارشناسی ابراز کرد: در حال حاضر ۵۷ گروه آموزشی با بیش از ۳۱۷ گرایش فعال در دانشگاه وجود دارد.

 محمدی فر بابیان اینکه با چنین شرایطی دانشگاه بوعلی سینا یک دانشگاه جامع به شمار می‌آید عنوان کرد: دانشگاه بوعلی سینا جامع‌ترین دانشگاه منطقه چهار کشور است که شامل استان‌های همدان، قزوین، قم و مرکزی می‌شود.

وی با تشریح فعالیت‌های این دانشگاه در بخش کارآفرینی ابراز کرد: ما در این دانشگاه با اقداماتی که انجام داده‌ایم توانسته‌ایم سیزدهمین مرکز رشد کشور را با ۳۰ واحد مستقر راه‌اندازی کنیم.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اعلام اینکه به دنبال ایجاد مراکز رشد تخصصی در دانشگاه بوعلی بوده و تاکنون یک مرکز رشد تخصصی را در دانشکده کشاورزی راه‌اندازی کرده‌ایم گفت: در نظر داریم دو مرکز شتاب‌دهنده نیز در دانشکده کشاورزی و مهندسی ایجاد کنیم.

 وی بابیان اینکه وجود موزه تاریخ طبیعی با هزار نمونه مهم، راه‌اندازی کلینیک دامپزشکی، مرکز سنگ‌تراشی سنگ‌های قیمتی و کسب رتبه ۱۲ کشور در بخش دانشکده سبز از اقدامات دانشگاه است اظهار داشت: به‌زودی دانشکده d۸ که متشکل از چند کشور آسیایی با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر است در همدان راه‌اندازی شده و فعالیت خود را از مهرماه امسال آغاز می‌کند.

محمدی فر از راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد و گفت: در این مرکز که مقدمه‌ای بر تشکیل و راه‌اندازی دانشگاه d۸ در همدان است، دانشجویانی از ۲۵ کشور دنیا در حال آموزش هستند.

وی با تشریح دیگر فعالیت‌های این دانشگاه مانند گسترش آزمایشگاه مرکزی، راه‌اندازی بخش ارتباط صنعت با دانشگاه و اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات مطرح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های معتبر جهان منعقدشده که اساتید این دانشگاه‌ها در دانشگاه بوعلی سینا حضور یافته و برای دانشجویان ما تدریس کردند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به حضور موفق اساتید و دانشجویان این دانشگاه در مسابقاتی مانند خوارزمی، فارابی و کسب چند عنوان استاد نمونه کشوری توسط آن‌ها ابراز کرد: درزمینهٔ انتشارات نیز اقدامات خوبی داشته و توانسته‌ایم در بخش کیفیت مقالات ارائه‌شده جز ۴ دانشگاه برتر کشور باشیم.

 وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۶ شرکت دانش‌بنیان و ۶ دانشجوی پسادکتری داریم در دانشگاه فعال هستند درباره پروژه‌های صنعتی این دانشگاه ابراز کرد: با توجه به ساختار غیر صنعتی همدان بیشتر پروژه‌های ما در خارج از استان اجرایی می‌شود که رقم آن کمتر از ۲ میلیارد تومان است.

 محمدی فر با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه بوعلی سینا مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: هدف ما در دانشگاه گسترش تعاملات بین‌المللی است که با راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی توانستیم رتبه دوم کشور را به دست آوریم.

وی درباره میزان درآمد و بودجه دانشگاه اظهار داشت: منبع درآمد دانشگاه ۱۱ درصد اختصاصی است و امسال نیز ۱۲۷ میلیارد تومان مجلس در بخش بودجه عمومی برای ما در نظر گرفته است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان از راه‌اندازی ۶ رشته ایران‌شناسی، سنجش از راه دور، صنایع غذایی، حقوق بین‌الملل و ... در دانشگاه خبر داد و بیان کرد: سیاست دانشگاه در راستای کیفی سازی است به همین دلیل دیگر در مقطع کارشناسی شبانه دانشجویی نداریم.

وی با تشریح مشکلات دانشگاه بوعلی سینا در بخش اراضی و وجود معارض برای آن‌ها گفت: با حضور معاون وزیر علوم و معاونان سازمان برنامه‌وبودجه کشور مقرر شد کمک‌هایی برای رفع این مشکل از سوی آن‌ها انجام شود.

محمدی فر درباره سرانه خوابگاهی دانشگاه بوعلی سینا نیز بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰۰ دانشجوی پسر و ۱۸۵۰ دانشجوی دختر در ۱۷ ساختمان از خدمات خوابگاهی دانشگاه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع خوابگاه داری و رستوران‌داری از توان دانشگاه خارج است و باید فکری به حالی این وضعیت کرد، افزود: قرار بود سازمان امور دانشجویان برای رسیدگی به همین موضوعات تشکیل شود تا دانشگاه‌ها با این‌گونه مشکلات در بخش غذا و خوابگاه روبه‌رو نباشند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان بابیان اینکه باوجود ۴۴۰ عضو هیئت‌علمی و تعداد زیادی استاد مدعو در بخش سرانه آموزشی از وضعیت مطلوبی برخورداریم گفت: در بخش سرانه ورزشی نیز از وضعیت خوبی برخورداریم هرچند این موقعیت برای ما راضی‌کننده نیست.

وی درباره درآمد‌های خوابگاهی این دانشگاه نیز ابراز کرد: هیچ پولی از محل ثبت‌نام خوابگاه‌ها به جیب دانشگاه نمی‌رود و تماماً به صندوق رفاه دانشجویان واریز می‌شود به همین دلیل نیز می‌گوییم که خوابگاه داری خارج از توان دانشگاه‌ها است و رئیس دانشگاه نمی‌تواند رییس هتل نیز باشد.

محمدی فر درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی این دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد با توجه به تمهیدات انجام‌شده پروژه مرکز شیمی ما با قدرت ادامه داشته و امیدواریم تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه عمرانی دانشکده کشاورزی دانشگاه به بهره‌برداری رسیده و یک‌فاز از پروژه دانشکده مهندسی نیز باقی‌مانده است که امیدواریم آن‌ها نیز به‌زودی به بهره‌برداری برسند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان درباره پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه بوعلی سینا نیز اظهار داشت: این پروژه مربوط به وزارت علوم بوده و به دانشگاه تعلق ندارد و تنها قرار بود در همدان ساخته و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه بنا به دلایلی وزارت علوم از اجرای پروژه منصرف شده و تصمیم گرفت دیگر پروژه‌های عمرانی دانشگاه را یاری کند گفت: در تصمیمات آمفی‌تئاتر دانشگاه و کتابخانه مرکزی مورد تائید قرارگرفته و قرار است با حذف زورخانه و هتل، طرحی جداگانه برای ساخت موزه دانشگاه ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار