مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به نیاز اورژانس برای نوسازی آمبولانس، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کردن این خودرو را ممنوع کرده که امید می‌رود این موانع رفع شود.
کد خبر: ۶۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 05 July 2018
 مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به نیاز اورژانس برای نوسازی آمبولانس، اما وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کردن این خودرو را ممنوع کرده که امید می‌رود این موانع رفع شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی سیف در جمع خبرنگاران بیان کرد: به تازگی طبق دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارات وارد کردن اقلامی را ممنوع اعلام کرده که خودروی آمبولانس نیز در جمع آن‌ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: علت قرار گرفتن آمبولانس در این لیست جای سوال دارد و برای حل این موضوع توان و زمان زیادی تلف می‌شود تا وضعیت به حالت قبل بازگردد.

مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: با این وجود، طرح تجهیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای اورژانس از جمله رفع موانع برای خرید این وسایل نقلیه امدادی، در صحنه عمل و اجرا بسیار سخت و دشوار است.

سیف افزود: اورژانس تلاش می‌کند زمان طلایی رسیدن به بالین بیمار را تا حد قابل توجهی کاهش دهد هر چند عوامل متعددی در کاهش این زمان دخیل هستند.

وی گفت: بسیار از افراد اجازه عبور به خودرو‌های آمبولانس را نمی‌دهند و اهمیت این موضوع تاکنون در هیچ مکانی به افراد آموزش داده نشده است.

مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: چه کسی در زمینه آموزش افراد جامعه در باز گذاشتن مسیر برای خودرو‌های امدادی مسئول است؟ چرا مردم برای نیرو‌های امدادی مزاحمت ایجاد می‌کنند؟

سیف همچنین ادامه داد: بخش بالایی از تماس‌های برقرار شده به فوریت‌های پزشکی برای ایجاد مزاحمت بوده و پس از حضور تیم امدادی در محل مشخص شده که گزارش کذب بوده است.

وی بیان کرد: وقت و زمان تکنسین‌ها و تیم‌های امدادی صرف گزارش‌های کذب شده و این نوع رفتار‌های غیرعقلانی، زمان برای رسیدن به بالین بیمار و مصدومان را افزایش می‌دهند.

مشاور اجرایی رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: واحد بهبود کیفیت تمامی فعالیت‌های این مجموعه را بررسی و نکته سنجی می‌کند و ایرادها، خطا‌ها و نقاط قوت را احصا کرده تا در تمامی استان‌ها زمان رسیدن به بالین مصدوم به استاندارد برسد.

سیف با بیان اینکه عملی شدن این مطالبه زیر ساخت‌های زیادی را می‌طلبد مثال زد: ایام تعطیلات جاده شمال - تهران یکطرفه می‌شود، اما فکری برای رسیدن خودروی آمبولانس به محل حادثه اندیشیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود برای تامین زیر ساخت‌ها با همکاری قسمت ریلی کشور درصدد ایجاد بستری برای استفاده از اورژانس ریلی برای زودتر رسیدن به محل حادثه هستیم.

به گفته معاون فنی و عملیات اورژانس سالانه باید یک هزار دستگاه آمبولانس در کشور نوسازی شود.

سی و سومین همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور به میزبانی همدان برگزار شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار