سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: سیاست بر این است که بوستان‌ها در کنار مساجد ایجاد شوند تا در زمینه مباحث فرهنگی با مسجد ارتباط داشته باشند و از این فضا به عنوان فضای فرهنگی استفاده شود.
کد خبر: ۶۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 05 July 2018

به گزارش تابناک قم،محمود مسگری با بیان اینکه در بحث بوستان‌های واقع در کمربند سبز اطراف شهر همکاری بین دستگاهی ضروری است اظهار کرد: کمربند سبز اطراف شهر اولویت نخستین است که مشارکت دستگاه‌های متولی زمین مانند منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی می‌تواند مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث استانداردسازی بوستان‌های موجود از دیگر موارد است تا وضعیت موجود بوستان‌ها از نظر نوع کشت، درختان و فضاهای بازی بهینه شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پیگیری احداث بوستان‌ها در بافت فرسوده و با محوریت مساجد مانند بوستان انقلاب واقع در خیابان چهارمردان گفت: بخشی از بافت‌های این منطقه تملک و تخریب شده و این بوستان در حال آماده‌سازی است تا راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: بوستان‌هایی مانند بوستان علوی، جوان، غدیر و مهدی دارای کارکرد شهری هستند در حالی که بوستان‌های محلی به صورت کوچک در دسترس ساکنان قرار دارند.

مسگری یادآور شد: امنیت بوستان‌ها از دیگر مباحث است که با نیروی انتظامی جلساتی برگزار شده تا امنیت بوستان‌ها تأمین شود.

وی بحث تملک را از جمله مشکلات بزرگ عنوان کرد و افزود: در بحث بوستان‌ها قانون مربوطه برداشته شده بنابراین نمی‌توانیم از طریق اعمال فشار تملک انجام دهیم به همین دلیل تملک کار مشکلی است و از طرفی دیگر ساکنان این مناطق به محل زندگی خود علاقه دارند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: سیاست بر این است که بوستان‌ها در کنار مساجد باشند تا در زمینه مباحث فرهنگی ارتباط با مسجد حفظ و از این فضا به عنوان فضای فرهنگی استفاده شود.

وی یادآور شد: تملک در مناطقی که اکنون فضای سبز ندارند کار مشکلی است و هزینه بالایی نیاز دارد که همکاری ساکنان در این بخش برای احداث بوستان نیاز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار