شهردار خمینی شهر گفت: به دلیل مواجه با بحران آب ایده پارک‌های خشک را در خمینی شهر به اجرا در آوردیم که با استقبال خوب مردمی مواجه شد.
کد خبر: ۶۲۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 04 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : اصغر حاج حیدری در نشست خبری صبح چهارشنبه با اصحاب رسانه اظهار داشت: احداث پارک‌های خشک در خمینی شهر به صورت سنگ فرش به جای چمن‌کاری اجرایی شده است و تعداد محدودی درخت به عنوان مثال ۵۰ اصله درخت که آبیاری آن در تمام زمان‌ها امکانپذیر است به عنوان یک مکان تفریحی برای خانواده های خمینی شهری در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از ایجاد پارک‌های شبانه برای مردم خمینی شهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه خانواده‌های خمینی شهری از صبح تا عصر مشغله کاری دارند و شب ها برای تفریح به دنبال مکانی برای گذراندن اوقات خوش با خانواده‌های خود هستند، به فکر ایجاد پارک‌های شبانه افتادیم که خانواده‌ها بتوانند در کنار یکدیگر ساعاتی را به خوبی سپری کنند.

شهردار خمینی شهر ایجاد جاده سلامت را یکی دیگر از مکان‌های تفریحی برای مردم خمینی شهر نام برد و افزود: ایجاد فضایی برای ماسه بازی، زمین اسکیت برای کودکان و نوجوانان و فضایی برای بازی تنیس از دیگر اقدامات شهرداری برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خمینی شهری است.

وی با اشاره به اینکه اولویت شهرداری احیای بافت فرسوده خمینی شهر به جای قرار دادن تندیس در ورودی های شهر است، اعلام کرد: در خدمات رسانی به بافت های فرسوده و قدیمی بسیار ضعیف عمل شده است که در همین راستا یک برنامه و دستور العمل جدید را برای شناسایی بافت های قدیمی تدوین کردیم که این بافت ها به سه دسته تقسیم شده است.

نگاه یکسان به همه نقاط شهر داریم

حاج حیدری بیان داشت: بافت هایی که امکان احیا و بازسازی آن وجود دارد را بافت کارآمد می نامیم، بافت های که مرده است و باید کامل تخریب و از پایه ساخته شود را بافت‌های ناکارآمد می دانیم و بافت هایی که بین این دو قرار دارد، باید تجدید ساخت شود.

وی با بیان اینکه قسمتی از شهر خمینی شهر در زمان‌های گذشته مطابق با اصول شهرسازی ساخته نشده است، ادامه داد: این قسمت از شهر خمینی شهر اصولا فرسوده، مخروبه و خالی از سکنه است.

شهردار خمینی شهر که به حاشیه شهر هیچ اعتقادی نداشت و معتقد است باید نگاه یکسان به تمام شهر شود، گفت: درصددیم که امکانات یکسان را برای تمام اهالی خمینی شهر به صورت یکسان توزیع کنیم و در این مسیر با گفتگو و مذاکره توانستیم محلات و مناطقی که مردم آن از تعصب خاصی برخوردار بودند را راضی و بتوانیم خیابان و معابر برای سهولت دسترسی در جهت رفع نقاط کور ترافیکی ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه در مقاطعی با سیل جمعیتی از سوی اصفهان به سمت خمینی شهر مواجه بودیم، گفت: با توجه به نزدیکی خمینی شهر به اصفهان، افرادی که قدرت خرید خانه را در اصفهان نداشتند در خمینی شهر ساکن شدند و به همین دلیل اقدام به ساخت و خرید منازلی در مناطقی کردند که از هیچ امکاناتی برخوردار نبود.

فضای سبز خمینی شهر با آب شرب آبیاری می‌شود

حاج حیدری با اعلام اینکه فضای سبز خمینی شهر با آب  شرب آبیاری می‌شود، ادامه داد: به دلیل اینکه خمینی شهر تصفیه خانه پساب ندارد به همین دلیل مجبور به استفاده از آب شرب برای آبیاری هستیم.

وی با بیان اینکه با کمک شهردار اصفهان مقرر شد که آبفای استان پسابی در اختیار شهرداری خمینی شهر قرار دهد که در صورت این اقدام امکان آبیاری فضای سبز با پساب تصفیه شده وجود دارد، گفت: در حال حاضر در کنار هر پارکی یک مخزن آب تعبیه شده که بر اساس آب موجود در آن مخزن اقدام به آبیار فضای سبز می کنیم.

شهردار خمینی شهر با اشاره به اینکه لازم است از منابع آبی به روش صحیح استفاده کنیم، گفت: آبیاری فضای سبز به صورت قطره‌ای صورت می گیرد.

آمار بالای تصادفات در خمینی شهر به دلیل عبور و مرور کامیون و تریلی

وی به آمار بالای تصادفات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: خمینی شهر محل عبور و مرور کامیون و تریلی است و تردد این ماشین‌های سنگین نقش زیادی در ایجاد ترافیک و بروز تصادفات دارد.

حاج حیدری گفت: ایجاد گارد، جدول گذاری و خیابان کشی خمینی شهر هم بسیار جای کار دارد و از راه و شهرسازی خواستیم که آسفالت کشی خیابان و معابر را در اولویت قرار دهد.

وی بیان داشت: دفع آب‌های سطحی در گذشته از اهداف شهرداری بوده و این در حالی است که جذب این آب‌های سطحی باید در اولویت قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار