از قرار معلوم تیمداری همدان در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور منتفی شده است.
کد خبر: ۶۲۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 04 July 2018
از قرار معلوم تیمداری همدان در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور منتفی شده است.

به گزارش فارس، بعد از تعطیلات نوروز بود که والیبالیست‌های همدانی سخت پیگیر تیمداری استان در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور شدند و تلاش زیادی به کار بستند تا بلکه هگمتانه بعد از سال‌ها خود را راهی سوپرلیگ کند، قراری که گویا هیچ‌وقت رخ نخواهد داد!

رشته‌ای که در همدان از ظرفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است گویا هیچوقت رنگ لیگ برتر را به خود نخواهد دید تا ستاره‌های استان به تیم‌های دیگر کوچ کنند.

*دهه رویایی ۸۰

دهه ۸۰ را باید رویایی‌ترین دهه ورزش استان همدان دانست. در آن دهه چه فوتبال، چه کشتی و چه والیبال و بسکتبال روز‌هایی درخشان را تجربه کردند و با حضور در لیگ‌های برتر، پویایی ورزش‌های خود را به تماشا نشستند.

در آن دهه فوتبال با پاس، بسکتبال با پگاه، کشتی با صنایع‌ومعادن و البته والیبال با شهرداری، روز‌هایی به یادماندنی را به تاریخ ورزش همدان گره زدند و بدون تردید این خاطرات هیچ‌وقت از ذهن علاقمندان به ورزش پاک نخواهد شد.

حضور همدان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور به سال ۸۶ باز می‌گردد، زمانی که شهرداری همدان در سطح اول رقابت‌ها برابر تیم‌های پرمهره ای، چون سایپا و پیکان قد علم کرد.

در آن سال شهرداری همدان عنوان پنجمی لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کرد و در میان تیم‌های شهرستانی عملکرد قابل‌قبولی از خود به منصه ظهور گذاشت.

یک سال بعد همدان دوباره با حمایت‌های شهرداری در لیگ برتر تیمداری کرد، اما عملکرد خوب همدان در سال ۸۶ این بار تکرار نشد و شهرداری نتوانست خیلی خوب ظاهر شود.

سال ۸۷ آخرین سال حضور شهرداری همدان در لیگ برتر والیبال کشور بود. از آن روز‌های درخشان، سال‌ها می‌گذرد، اما چیزی که پیداست اینکه مردان دیروز، بلندقامتانی، چون آرمین تشکری را پرورش داده اند و اگر امثال تشکری در یک تیم بومی دورهم جمع شوند بدون تردید والیبال همدان اگر در کشور بهترین نشود از بهترین‌ها خواهد بود.

*کوچ ستاره‌ها

ظرف چند سال اخیر و بعد از غیبت همدان در لیگ برتر والیبال باشگاه‌هایب ایران، والیبالیست‌های استان در استان‌های دیگر رویا‌های خود را جست‌وجو کردند.

این در حالی است که فدراسیون والیبال در صورتی که یک استان دارای چند ملی‌پوش باشد، مجوز تیم لیگ برتری اعطا می‌کند تا هر استان بتواند با تکیه بر ظرفیت‌های بومی در لیگ برتر تیمداری کند.

آرمین تشکری معروف‌ترین چهره‌ای بوده که در چند سال اخیر در تیم‌هایی، چون شهرداری ارومیه و متین ورامین توپ زده و دوست دارد سال‌های پایانی عمر حرفه‌ای ورزش خود را در تیمی از همدان توپ بزند.

آرمین رنجبر نیز در چند سال اخیر در کاله آمل بازی کرده و صابر جواهری‌توانا هم در سایپا توپ زده است.

*تلاشی که شاید ثمر نداشته باشد

از چندماه پیش وحید صالحی، آرمین رنجبر، صابر جواهری، رحمان داوودی به لیدری آرمین تشکری به شدت پیگیر تیمداری استان همدان در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور بوده‌اند.

سال گذشته رئیس فعلی شورای شهر همدان قبل از انتخابات در دیدار با والیبالیست‌ها به آرمین تشکری این وعده را داد که در صورت پیروزی در انتخابات حتما پیگیر تیمداری همدان در لیگ برتر والیبال خواهد بود.

تشکری که شاید آن موقع نمی‌دانست قول انتخاباتی نامزد‌ها بیشتر به یک "وعده پوشالی" شبیه است، امروز به این نتیجه رسیده که از شورای شهر و شهرداری همدان برای والیبال آبی گرم نمی‌شود.

ملی‌پوش خوش‌نام والیبال همدان چندی پیش و در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزش استان فضا را برای مطرح کردن و پیگیری خواسته خود و بسیاری از مردم همدان مناسب دید.

درست جایی که هم محمدرضا داورزنی رئیس سابق فدراسیون والیبال و معاون فعلی وزیر ورزش و جوانان که از قضا رابطه خوبی هم با او دارد و هم حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان یک نماینده ورزش‌دوست مجلس، حضور داشتند.

تشکری ابتدا درخواست خود را با حاجی‌بابایی مطرح کرد و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم قول مساعد داد تا پیگیر این موضوع باشد.

ملی‌پوش کشورمان هم گویا از کانال معاون وزیر ورزش و جوانان و دستگاه ورزش استان وارد شده تا سپس حاجی‌بابایی که در انتقال پاس به همدان یک کار بزرگ و ماندگار را به نام خود ثبت کرد، این بار مهر تائیدی بزند بر این اتفاق بزرگ در عرصه ورزش همدان.

حاجی‌بابایی در این باره گویا تماس‌هایی با استاندار همدان داشته و چندی پیش هم استاندار همدان در دیدار با رئیس و اعضای هیات والیبال استان همدان درباره موضوع لیگ برتری شدن والیبال همدان و هزینه‌های آن پرس‌وجو کرده بود.

اما شنیده شد نیکبخت وعده کمک ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی استانداری برای لیگ برتری شدن والیبال همدان را داده است. رقمی که در مقایسه با هزینه‌های میلیاردی لیگ برتر والیبال بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.

*اسپانسر نیست

چیزی که پیداست اینکه حضور در لیگ برتر والیبال کشور به هزینه‌ای چند میلیاردی نیاز دارد و تا اسپانسر نباشد، این هزینه هنگفت تامین نخواهد شد.

با این حال تلاش‌ها کماکان برای اینکه آرزوی همدانی‌ها رنگ واقعیت به خود بگیرد ادامه دارد و باید دید چه سرنوشتی به انتظار یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های استان همدان نشسته است.

بدون تردید با پیشرفت والیبال ایران در چند سال اخیر و حضور تیم ملی در میادین مهم جهانی از جمله قهرمانی مردان جهان و همچنین المپیک، این رشته پرمخاطب در سایر استان‌ها روند رو به رشدی داشته و اقبال به این ورزش بیش از دهه گذشته شده است.

استان همدان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طبق آماری که مسوولان هیات والیبال استان همدان ارائه می‌دهند، آمار علاقمندان به ورزش والیبال بیش از گذشته شده است.

مشابه این روند را در دهه ۸۰ تجربه کرده بودیم، زمانی که واالیبال همدان در لیگ برتر تیم‌داری می‌کرد و حضور شهرداری همدان در سطح اول والیبال ایران، انگیزه‌ای وصف نشدنی برای خانواده‌ها فراهم کرده بود تا فرزندان خود را راهی والیبال و حضور در این رشته ورزشی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار