مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 04 July 2018
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، سیدعادل عربی با بیان اینکه در حال حاضر هوای شهر همدان برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس پایش‌های انجام گرفته این غلظت ۱.۱ درصد بیشتر از حد مجاز است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه آلودگی هوا مقدار کمی از حد مجاز تجاوز کرده است، افزود: از ساعت ۱۱ تا ۱۳ رفته رفته از حجم غلظت غبار کاسته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه هوای سایر نقاط استان بر اساس پایش‌های صورت گرفته سالم اعلام شده است، عنوان کرد: این ناپایداری فقط در شهرستان همدان است و رفته رفته از غبار کاسته می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه هوای همدان در وضعیت ناسالم قرار گرفته توصیه می‌شود افراد سالخورده، خردسال، زنان باردار، بیماران قلبی ـ. ریوی از حضور در معابر عمومی خودداری کنند.

عربی با تأکید بر اینکه به منظور کاستن آلودگی هوا، افراد از آوردن خودرو‌های تک‌سرنشین و تردد در معابر درون شهری امتناع کرده و از خودرو‌های عمومی برای جابجایی استفاده کنند، تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان اضطرار و حضور در معابر عمومی شهروندان از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان پنج سامانه پایش آلودگی هوا در همدان فعال است، خاطرنشان کرد: ایستگاه سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و کبودراهنگ در زمان مشخص به ثبت می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار