بسته خبری نهاوند:
به گفته شاهدان عینی، سارقان که ۴ نفر بوده اند با یک قبضه سلاح کلاشنیکف به مغازه طلافروشی در نهاوند حمله و چند گلوله هم اطراف مغازه شلیک کرده اند
کد خبر: ۶۲۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 03 July 2018
به گفته شاهدان عینی و یک منبع آگاه امنیتی، سارقان که ۴ نفر بوده اند در ساعت 10 صبح امروز با یک قبضه سلاح کلاشنیکف به مغازه طلافروشی در نهاوند حمله و چند گلوله هم اطراف مغازه شلیک کرده اند.

به گزارش تابناک همدان از نهاوند،این منبع آگاه امنیتی اظهار داشت: سارقان مسلح به محض ورود به طلا فروشی اقدام به ترساندن مردم و تیر اندازی کردند و سارقان مقدار زیادی طلا را به سرقت برده و گریختند.
 
وی بیان کرد: هم اکنون طرح مهر در جاده های ورودی و خروجی نهاوند برای سارقان در حال ارجاع می باشدو پیش بینی می شود با دوربین های کنترل شهری به زودی دستگیر شوند و تعقیب و مراقبت ادامه دارد.
 
لازم به ذکر است در این حادثه کسی آسیب ندیده است.
 
قیمت اجناس در نهاوند به حال خود رها شده است

فرماندار نهاوند گفت: قیمت‌ها در نهاوند به حال خود رها شده اند و هر خیابان برای خود یک قیمت دارد.

مراد ناصری در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان نهاوند درباره کیفیت گندم و آرد نهاوند نیز اظهار داشت: کیفیت گندم و آرد نهاوند عالی است، اما کیفیت نان نهاوند مرغوب نیست و حتی نتوانسته ایم رضایتمتدی ۵۰ درصدی را فراهم کنیم.

ناصری گفت: در بخش آزاد پز و دولتی پز نانوایی‌ها مشکل داریم و نظارتی وجود ندارد و نانوایی‌های که خانگی هستند و نان محلی پخت می‌کنند باید ساماندهی شوند و اگر شرایط لازم را نداشتند تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در نهاوند به حال خود رها شده اند و هر خیابان برای خود یک قیمت دارد، افزود: اداره صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و اصناف برای کنترل و نظارت بر بازار با جدیت وارد عمل شوند تا آرامش به مردم و بازار بازگردد.

فرماندار نهاوند افزود: بخشداران شهرستان نهاوند نیز موظف به اجرای جلسه تنظیم بازار در بخش‌های خود هستند و نسبت به تأثیر آن در بازار اقدام نمایند.

ناصری با اشاره به اینکه بازرسی‌ها باید به‌صورت سر زده و غیره منتظره باشد، گفت: اگر بخواهیم کار‌ها را به‌صورت نمایشی برای مردم انجام دهیم مردم از ما نمی‌پذیرند چراکه مردم از ما هوشیارتر و تیزبین‌تر هستند لذا باید به دنبال علاج درد باشید.

 گزیده صحبت‌های فرماندارنهاوند در نماز جمعه شهر گیان:

یاد و خاطر شهدای هفتم تیر و قوه قضاییه را گرامی می‌داریم. شهید حیدری از شهدای والامقامی هستند که باید به وجود ایشان افتخار نمود.

اعتیاد زنگ خطریست که همه خانواده‌ها را تهدید میکند. باید با فرد معتاد بعنوان یک مریض برخورد کرد. اعتیاد قابل درمان است و باید او را در ترک اعتیاد یاری نمود.

تا زمانی که در نهاوند هستم با خودم عهد کرده ام خدمتگزار مردم باشم و بجز خدمت به چیز دیگری فکر نکنم.

نمی‌خواهم به حواشی ورود پیدا کنم و از هدف اصلی که خدمت به مردم با ایجاد اشتغال و گسترش تولید است، باز بمانم.

همه مردم باید مسوولین را در راه خدمتگزاری صادقانه یاری کنند و دست توانای آنان در این راه باشند.

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با بکارگیری همه ظرفیت‌های داخلی ممکن می‌شود. تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های شهرستان در این راه بهره بگیریم.

برای ساماندهی سراب گیان یک میلیارد اعتبار در کمیته برنامه ریزی درنظر گرفته ایم. این اعتبار شناور است و در صورتی که همین مبلغ را شهرداری و شورای شهر گیان برای این امر در نظر نگیرد، اعتبار مذکور به موضوع دیگری اختصاص خواهد یافت.
۴ کیلومتر روشنایی مسیر سراب گیان از جمله اقدامات اخیر در راستای ساماندهی سراب بوده است. 

باید امنیت و آرامش گردشگران را با فرهنگ سازی و یاری نمودن نیرو‌های برقرارکننده امنیت فراهم سازیم. اینکه بگویند سراب گیان از نظر امنیت از سایر نقاط گردشگری استان ضعیف‌تر است، در حد یک شایعه است. باید تلاش کنیم گیان را به جایگاه واقعی خود برسانیم و سبب توسعه گردشگری آن شویم.

امسال ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به نهاوند اختصاص یافت

فرماندار نهاوند، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امسال سهم شهرستان نهاوند از اعتبارات ۳۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد تومان آن بین ۲۰۹ پروژه شهرستان توزیع شده است.

مراد ناصری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند با حضور مسئولان شهرستان در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: امسال سهم شهرستان نهاوند از اعتبارات ۳۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد تومان آن بین ۲۰۹ پروژه شهرستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از حدود ۲۹ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده در شهرستان در سال ۹۷، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نفت و گاز و ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات متوازن است.

ناصری افزود: این میزان اعتبار کمتر از ۲۰ درصد بودجه سهم شهرستان است و ۸۵ درصد بودجه شهرستان از اعتبارات ملی است از همین روی از مدیران ادارات تقاضا دارم که با تلاش و رایزنی وقت بگذارند و پیگیری کنند تا بتوانیم اعتبارات ملی شهرستان را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: با تلاش استاندار محترم فضای همدلی در استان به وجود آمده است و ایشان مدیران استان را برای پیگیری مطالبات در استان همراه کرده است که ما هم باید تلاش کنیم که این بستر نیز در شهرستان فراهم شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: هیچ شهر و استانی تنها با اعتبارات دولتی آباد نشده است هرچند که این اعتبارات لازم است، ولی کافی نیست، اما آبادانی هر منطقه به تلاش و همت مردمان آن منطقه و پیگیری مسئولان و دلسوزانی که در آن منطقه کار کرده‌اند ارتباط مستقیم دارد.

ناصری با اشاره به بودجه شهرداری‌های شهرستان در سال ۹۷، گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان در سال ۹۷ سهم شهرداری نهاوند دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برای شهرداری گیان و ساماندهی سراب گیان یک میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان اختصاص یافته است و امیدورایم بتوانیم سراب گیان را از غریبی موجود درآوریم.

وی اظهار داشت: سهم شهرداری برزول از اعتبارات سال ۹۷ شهرستان ۲۹۳ میلیون تومان و اعتبار شهرداری فیروزان در این کمیته نیز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان مقرر گردید که این مبلغ برای پروژه بهسازی معابر خصوصا آسفالت معابر شهر فیروزان در نظر گرفته شده.

امسال اعتبارات استانی ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است

در ادامه این جلسه کارشناس برنامه‌ریزی استانداری همدان گفت: امسال اعتبارات استانی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است و امسال اعتبارات نفت و گاز برای نخستین بار افزایش یافته است.

ده‌پهلوان اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات امسال نباید پروژه جدیدی در استان و به تبع آن در شهرستان‌ها تعریف شود و اولویت‌هایی مثل گردشگردی در شهرستان نهاوند و پروژه‌هایی مثل صنایع دستی مطرح در اولویت توزیع بودجه در استان قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بودجه استان همدان سه درصد بودجه کشور را شامل می‌شود و بودجه شهرستان نهاوند ۱۰ و نیم درصد از بودجه استان را شامل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار