محمدرضا بیاناتی از انجام ۲۴ عملیات احتیاط حریق و حوادث در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی، ۵ مورد ابلاغی از طرف شورای تأمین و ۳ مورد عملیات احتیاط در مناسبت‌ها بوده است.
کد خبر: ۶۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲ 01 July 2018
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: فرشتگان نجات ۱۲۵ همدان در سه ماهه نخست سال ۷۳۸ عملیات امداد و نجات، اطفا حریق و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند که ۳۲۰ مورد آن مربوط به خردادماه بوده است.
 
به گزارش تابناک همدان؛ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان محمدرضا بیاناتی در تشریح این خبر گفت: از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه ۳۹۷۸۶ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرارشده است که از این تعداد ۷۱۴ مورد منجر به عملیات گردیده، ۱۶۱۴ مورد جهت دریافت مشاوره، ۷۰۷۶ تماس اشتباه، ۳۰۳۷۸ مورد ایجاد مزاحمت و ۴ مورد اعلام حریق کذب بوده است.

وی بابیان اینکه از عملیات‌های انجام‌شده ۴۳۱ مورد مربوط به امداد و نجات بوده است تصریح کرد: نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۹۶ مورد، نجات حیوانات با ۷۶ مورد، مهار حیوانات با ۶۳ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۵۷ مورد و رفع آب‌گرفتگی و نجات در سیلاب‌ها با ۴۰ مورد بیشترین عملیات‌های این حوزه را در برگرفته است.

بیاناتی با اشاره به اینکه بیشترین کاربری عملیات‌های امداد و نجات مسکونی، وسایل نقلیه و تجاری بوده است اظهار کرد: در عملیات‌های امداد و نجات ۳۰۲ نفر با تلاش آتش‌نشانان نجات‌یافته‌اند، ۲۹ نفر مصدوم شده اند و ۱ نیز نفر جان‌باخته است.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۲۸۳ عملیات اطفا حریق در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: اطفا حریق وسایل نقلیه با ۵۶ مورد، پوشش گیاهی با ۵۶ مورد، اماکن مسکونی با ۴۱ مورد و باغات و فضای سبز با ۲۶ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را شامل شده است.

وی بابیان اینکه علت وقوع ۱۵۲ حادثه آتش‌سوزی غیرعمدی، ۱۲۶ مورد عمدی و ۵ مورد در دست بررسی کارشناسی است افزود: در این حوادث ۱۵ نفر مصدوم و ۱۳ نفر یا تلاش آتش‌نشانان نجات‌یافته‌اند.
 
محمدرضا بیاناتی همچنین از انجام ۲۴ عملیات احتیاط حریق و حوادث در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۶ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس و حیاتی، ۵ مورد ابلاغی از طرف شورای تأمین و ۳ مورد عملیات احتیاط در مناسبت‌ها بوده است.

وی با اشاره بااینکه ۵۳ مورد از عملیات‌های اطفا حریق که ۴۷ مورد آن در خردادماه انجام‌شده مربوط به پوشش گیاهان خودرو بوده است تصریح کرد: بارش‌های مناسب نزولات جوی در سال جاری و رویش گیاهان خودرو در سطح گسترده که با گرم شدن هوا خشک و مستعد آتش‌سوزی شده‌اند باعث افزایش تعداد عملیات‌های اطفا حریق گردیده است.

بیاناتی از ۴۸۰۱۶ مورد آموزش ایمنی و آتش نشانی در سه ماهه نخست سال خبر داد و افزود: در این مدت ۲۱۲ مورد دستورالعمل و ۱۱۱ مورد تأییدیه طرح ایمنی برای ساختمان‌ها صادرشده و ۲۰۷ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف انجام‌شده است.

وی با اشاره به حضور مستمر کارشناسان سازمان در مکان‌های تجمع شهروندان و ارائه آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی به آنان ۶ گفت: آموزش کارکنان ادارات و شرکت‌ها، آموزش‌های عمومی در مراکز آموزشی از مهدکودک تا دانشگاه و آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانان ازجمله برنامه‌های آموزشی اجراشده در این دوره زمانی بوده است. 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در پایان از شهروندان خواست با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که منجر به افزایش احتمال آتش‌سوزی‌های گسترده گردیده است از انداختن ته سیگار روشن یا چوب‌کبریت نیمه مشتعل بر روی شاخ و برگ درختان و گیاهان خودرو خودداری کنند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار