رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه همدان گفت: پاسخگویی به مشترکان درزمینهٔ رفع خرابی تلفن از طریق سامانه ۲۰۱۱۷ سیستم پاسخگویی مکانیزه در تمام مراکز مخابرات استان فعال است و مشترکین محترم تلفن ثابت بهصورت شبانهروزی میتوانند شماره تلفن خرابی خود را از طریق تماس با این سامانه اعلام کنند.
به گزارش تابناک همدان؛ حسنپور گفت: برای اعلام خرابی تلفن بهتر است با تلفن همراه با سامانه ۲۰۱۱۷ تماس بگیرند به این دلیل که کارشناسان مخابرات برای هماهنگیهای لازم با همان شماره تماس میگیرند لازم به ذکر است آن دسته از مشترکینی که با شماره تلفن همراه سایر اپراتورها بخواهند با این سامانه تماس بگیرند باید کد استان (۰۸۱) را به شماره سامانه اضافه کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع خرابی تلفن آنان اقدام شود.
حسنپور خاطرنشان کرد: هر مشترک قبل از تماس با ۲۰۱۱۷ برای اعلام خرابی تلفن باید از سالم بودن دستگاه تلفن و سیمکشی داخل ساختمان اطمینان پیدا کند.
وی بابیان اینکه رفع خرابی سیمکشی داخل ساختمان وظیفه شرکت مخابرات نیست گفت: درصورتیکه خرابی تلفن بعد از گذشت ۲۴ ساعت رفع نشد مشترکین میتوانند به مرکز مخابرات مربوطه مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۰۲۱ واحد ارتباط مردمی روابط عمومی مخابرات منطقه همدان تماس حاصل نمایند.
رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه همدان در ادامه با اشاره به خدمات سامانه ۱۱۸ افزود: مشترکین میتوانند با شمارهگیری کد مخابراتی هر استان و سپس شمارهگیری ۸ رقمی عدد ۳ با سامانه ۱۱۸ استان موردنظر خود ارتباط برقرار کنند.
ایشان در پایان گفت: در سامانه ۱۱۸ استان تهران، همه اطلاعات مشترکین تلفن ثابت استانهای کشور موجود است، ولی اطلاعات موجود در سامانههای ۱۱۸ استانها تنها شمارههای مربوط به منطقه تحت پوشش خود موجود است که از طریق سایتهای آنها قابلدسترسی است.