سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: باید بر پایه دانش بومی، تولید محلی و با تاکید بر درون زایی و استفاده از همه منابع، ذخایر و امکانات موجود کشور تلاش کنیم تا کشور را مدیریت کرده و مسایل معیشتی را حل کنیم.
کد خبر: ۶۲۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 22 June 2018

حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در شورای اداری شهرستان رابر گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارد که برنامه‌های اقتصادی با پیوست برنامه‌های فرهنگی بوده و مدیریت جهادی نیز همواره مد نظر باشد و در کنار آن به درون زایی، برون نگری، عدالت محوری نیز توجه شود.

وی مردمی کردن اقتصاد را یکی از اولویت‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: توان فکری، علمی، فنی، سرمایه‌ای و. بخشی خصوصی و مردم وجود دارد به مراتب بیشتر است دولت است و دولت در کنار قوانینی که مجلس تصویب می‌کند و در کنار اقدماتی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظارتی انجام می‌دهند باید نقش مدیریتی نظارتی و راهبردی داشته باشد و در راستای تقویت بخش خصوصی اقدام کند تا با کمک هم بتوانند مشکلات را حل کنند.

وی بیان کرد: در کنار آن توجه به آنچه در مناطق وجود دارد بسیار مهم است و هر منطقه‌ای توانایی، استعداد و ظرفیتی دارد و در این رابطه نکته بسیار مهم دانش بومی و مدیریت بومی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: همه مدیران باید تلاش کنند بر مبنای مدیریت بومی منطقه خود را مدیریت کنند و دولت نیز در این راستا تلاش می‌کند.

ملانوری گفت: وضعیت هر موضوع مطرح شده در ابلاغیه‌های دولتی در مناطق مختلف متفاوت است و در هر منطقه بنا به وضعیت موجود برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون همواره مورد تهدید و تحریم‌های فراوانی بوده است، گفت: از ابتدای شکل گیری انقلاب، ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان وی همواره با این کشور دشمنی داشته اند و جنگ تحمیلی نابرابر علیه کشور یکی از این موارد بوده است.

وی بیان کرد: در جلسات به جای صحبت‌های عوامانه باید به حرف‌های کارشناسی بپردازیم و باید در مقام اجرا در حوزه مدیریت بر مبنای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها دنبال راه‌های باشیم تا مشکلات حل شود.

وی بر تقویت توانایی حل مساله در بین مدیران تاکید کرد و ادامه داد: باید بپذیریم در طول سال‌های گذشته دراستان کرمان با وجود ظرفیت‌های بسیار زیادی که داشته ایم، در بهره برداری از آن‌ها کاستی داشته ایم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: مدیران باید مصلحت‌ها را دانسته و بر اجرای آن‌ها تاکید کنیم.

وی به صرف منابع آبی موجود برای تولید محصولات کشاورزی با مصرف زیاد آب اشاره کرد و افزود: صنعت گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت دنیا می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای این حوزه باشد و باید دید که از ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان کرمان چقدر استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: مدیریت شهرستان‌ها باید به سمت تولیدات کشاورزی کم آب، خلق کننده پول و اشتغال زا و صنایع و واحد‌های تولیدی و خداتی که کمترین آسیب را به محیط زیست می‌زند، بروند.

ملانوری گفت: می‌بینیم که با استفاده از شبکه‌های مجازی، گروه‌ها و اقشار مختلف را به تجمع و اغتشاش تحریک می‌کنند تا در کشور التهاب بوجود آید و باید توجه داشت این فضا‌هایی که در برخی موارد به آن‌ها دامن زده می‌شود، خودزنی است و ما را از توانمندی‌هایی که به رشد و توسعه می‌انجامد، غافل می‌کند، زیرا همه ما زیر بیرق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ادامه تاکید کرد: موضوع آب یک موضوع بسیار جدی است و به نحوی مدیریت می‌شود که طرح‌ها تداوم یابند.

وی گفت: مدیران باید همواره آنلاین و به روز بوده و آمار حوزه مدیریتی خود را داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل مدیریت و برنامه ریزی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار