استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ارائه راهکارهای کارشناسی برای حل مسائل و مشکلات ارزی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، لزوم شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و مدیریت آسیب‌های حوزه ارز را یادآوری کرد و گفت: دیدگاه‌های مختلف در این زمینه باید به یک نقطه مشترک برسد.
کد خبر: ۶۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 21 June 2018

مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با موضوع مسائل و مشکلات ارزی تشکیل شد، افزود: استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر کشور از نظر تجارت و صادرات است و باید به‌صورت حرفه‌ای در حل‌وفصل مشکلات ارزی ورود پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید در این زمینه، برخورد احساسی و سلبی داشته باشیم، گفت: ما می‌توانیم پیشنهادهای عملی برای کل کشور ارائه کنیم و نباید منتظر باشیم که از تهران برای ما راهکار بدهند.

خدابخش با اشاره به دیدگاه‌های مختلف درباره مسائل ارزی، گفت: این دیدگاه‌ها باید مدیریت شده و به یک نقطه مشترک برسد؛ تنها درصورت جمع‌بندی نظرات می‌توانیم راهکارهای کارشناسی و اجرایی بیابیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تصمیم دولت در تثبیت نرخ دلار را تصمیم درستی خواند و در عین حال گفت: با وجود این تصمیم و گشایش‌ ارزی به میزان 9 میلیارد و 600 میلیون دلار در ماه‌های اخیر، قاعدتاً نباید قیمت کالاها افزایش یابد؛ اما شاهد برخی افزایش‌ها هستیم که این نشان می‌دهد شکاف‌هایی برای سوءاستفاده وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید این شکاف‌ها و نقاط آسیب‌پذیر شناسایی و مسدود شود که این امر نیازمند یک گزارش کارشناسی و دقیق از مسائل این حوزه از سوی بخش خصوصی است.

در این نشست که با حضور دو نفر از نمایندگان استان در مجلس برگزار شد، اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل و مشکلات ارزی پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار