مدیرکل صدا و سیمای همدان گفت: طبق پایش‌های علمی صورت گرفته ۶۷ درصد مردم این استان مخاطب صدا و سیمای این مرکز هستند.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 21 June 2018
مدیرکل صدا و سیمای همدان گفت: طبق پایش‌های علمی صورت گرفته ۶۷ درصد مردم این استان مخاطب صدا و سیمای این مرکز هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی دهقان نیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۷۶ درصد از مخاطبان برنامه‌های صدا و سیما از عملکرد این مجموعه رضایت دارند.

وی ادامه داد: ۳۲ درصد شهروندان این استان مخاطب بخش صدا هستند که از این تعداد ۹۱ درصد از برنامه‌ها اعلام رضایت کردند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان افزود: ۶ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه از شبکه استانی همدان در ماه مبارک رمضان پخش شد که پرمخاطب‌ترین آن‌ها ویژه برنامه‌های سحر و افطاری بود.

دهقان نیری ادامه داد: مسابقات قرآنی برای بیست و چهارمین دوره با همکاری مکتب هیات امام زمان (عج) در ماه رمضان برگزار شد که ۷۰ هزار پیامک و نامه الکترونیکی از طریق سامانه پیامکی و فضای مجازی سروش به مرکز صدا و سیما ارسال شد.

وی گفت: پنج هزار و ۴۰۰ تن در این مسابقه شرکت کردند که ۲ هزار و ۱۰۲ تن از این تعداد موفق شدند به بیش از ۲۰ سوال پاسخ صحیح دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: ۲۰۰ تن از این تعداد در آئین جشن قرآن که جمعه این هفته در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تجلیل می‌شوند.

دهقان نیری ادامه داد: ۶۰ تن از ۱۴ هزار نفری که در جمع خوانی قرآن کریم واقع در باغ بهشت شرکت کردند به قید قرعه انتخاب و کمک هزینه سفر معنوی آستان قدس رضوی برای آن‌ها پیش بینی شد.

وی ادامه داد: برنامه 'افطار ساده' که مربوط به اطعام نیازمندان در مساجد بود نیز هر شب از طریق شبکه استانی همدان بر روی آنتن رفت.

مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان، پوشش زنده راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر، تهیه گزارش‌هایی از بازار و مساجد را از برنامه‌های پخش شده در ماه رمضان دانست.

دهقان نیری بیان کرد: در ویژه برنامه وصل نیکان زمینه آزادی ۶۰ زندانی زندانی جرائم غیر عمد با کمک هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی فراهم شد.

وی ادامه داد: همچنین در ویژه برنامه ماه عاشقی که در سحر ماه رمضان به روی آنتن رفت هر شب آرزوی یک کودک و خانواده نیازمند با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) رسانه‌ای می‌شد و پس از برآورده شدن این آرزو توسط خیران، این برنامه نیز پخش می‌شد.

مدیرکل صداوسیمای استان همدان اظهار داشت: برنامه قبول حق، نسیم سحر، موج مهربانی و تا آسمان نیز در این ماه مبارک از واحد صدا پخش شد.

** صدا و سیما همدان برای غنی سازی اوقات فراغت برنامه دارد

دهقان نیری درباره ویژه برنامه‌های تابستانی شبکه همدان گفت: برنامه 'شب‌های آمادای' به زودی بر روی آنتن سیما می‌رود همچنین هفته یک شب در یکی از شهرستان حضور یافته و برنامه‌هایی از این محل به صورت زنده پخش می‌شود.

وی جشنواره فیلم‌های سینمایی، ویژه برنامه سینما توپوگراف، جشنواره فیلم‌های کودک، برنامه صبحگاهی سفر به شهر‌های مختلف، برنامه ورزشی، برنامه‌های طنز، ادبی و موسیقی را از برنامه‌های پیش بینی شده برای تابستان ۹۷ برشمرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان افزود: مستند خانگرمز مربوط به حیات وحش، مستند خان بی بان متعلق به معماری در همدان از گذشته تا کنون، مستند دست‌ها و نشان‌ها متعلق به رویداد ۲۰۱۸ نیز تابستان امسال پخش می‌شود.

دهقان نیری بیان کرد: مستندی مربوط به معرفی سه تن از شهدای حرم شامل سردار حاج حسین همدانی، میلاد مصطفوی و محمدحسین بشیری را تابستان امسال خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن در ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های همچون شهید مفتح، گروه ابوذر و دستاورد‌های انقلاب در همدان مد نظر است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب به رفع آسیب‌های اجتماعی، ۹ مستند ۲۶ دقیقه‌ای شامل طلاق، بدسرپرستی، اعتیاد، ناهنجاری‌های اجتماعی در حال تولید است.

دهقان نیری بیان کرد: همدان در حوزه پویانمایی کارنامه درخشانی دارد و انیمیشن 'روح شاه' پیرامون زندگی محمدرضا پهلوی در قالب طنز از شبکه استانی همدان پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین نسخه بلند انیمیشن 'آخرین روز مهر' مربوط به جانفشانی همدانی در ۳۰ مهر تهیه و پخش می‌شود.

وی گفت: برنامه چمن گل با مجری گری عمو حمید و حضور وی در شهرستان‌ها و بخش‌ها تولید و پخش می‌شود در عین حال برنامه 'نیمرخ' ویژه نوجوانان در حال ساخت است.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار