نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها برای تبلیغ رویداد «همدان ۲۰۱۸» به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۶۲۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 21 June 2018

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت کنسولگری‌ها و  سفارتخانه‌ها برای تبلیغ رویداد «همدان ۲۰۱۸» به‌کار گرفته شود.

به گزارش مهر، امیر خجسته با بیان اینکه در راستای پیگیری رویداد‌های بین‌المللی همدان  ۲۰۱۸ نشست مسئولان استان با وزیر امورخارجه برگزار شد، گفت: امسال، سال طلایی  گردشگری ایران به واسطه میزبانی دو رویداد بین‌المللی توسط همدان است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان سال‌ها در بحث گردشگری با بی‌توجهی محض روبه‌رو بوده و ۱۸۰۰ جاذبه توریستی آن هیچ جایگاهی در عرصه‌های  ملی  و بین‌المللی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌های جذب توریست تا حد مناسبی مهیا شده و باید در همین مدت کوتاه جبران مافات گذشته صورت گیرد.

خجسته یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مجمع نمایندگان استان همدان ۱۲ میلیارد تومان برای تبلیغات و تدارکات رویداد‌های بین المللی عرصه گردشگری همدان اختصاص و ابلاغ شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: این اعتبار در مقابل حجم کار‌های در دست انجام کم است و باید سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی مانند وزارت امورخارجه پتانسیل‌های خود را برای کمک به هرچه بهتر انجام شدن این دو رویداد به‌کار ببندند.

خجسته همچنین بااشاره به اینکه جانمایی مناسبی در پارک «پرواز» همدان انجام و بهره‌برداری از یک فضای واجد ارزش تاریخی برای راه اندازی نمایندگی وزارت امورخارجه در همدان رقم خورده است، گفت: انتظار می‌رود هرچه زودتر نسبت به فعال کردن نمایندگی وزارت امورخارجه در همدان اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این صورت می‌توانیم در راستای هماهنگی در تبلیغات برای برگزاری رویداد‌های بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهیم.

خجسته بابیان اینکه همدان در سال ۲۰۱۸ نماینده کشور و پایتخت کشور‌های آسیایی است و در اجلاس جهانی گردشگری نیز میزبان تمامی کشور‌های دنیا خواهد بود، گفت: به نظر می‌رسد مسئولین هنوز این فرصت طلایی را درک نکرده‌اند.

وی گفت: بر این اساس از وزارت امورخارجه انتظار داریم همدان را در سال ۲۰۱۸ نماد ایران بداند و در برگزاری هرچه بهتر رویداد‌های جهانی گردشگری در سال میلادی پیش‌رو همدان را یاری دهد.

خجسته گفت: دکتر ظریف مشتاقانه تمامی موارد را شنیده و ضمن اتخاذ دستورات لازم قول همکاری و احیای ظرفیت‌های لازم در راستای حمایت از همدان در آن وزارتخانه را داد.

وی گفت: در صورت اجرایی شدن دستورات وزارت امورخارجه در این زمینه می‌توان امیدوار بود؛ تحولی در خصوص اجرای برنامه‌های مدون با محوریت معرفی و تبلیغات برای گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸ در راه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار